[linux] snmpd+mrtg

Pátek Červen 1 14:44:55 CEST 2001

On Fri, Jun 01, 2001 at 01:01:01PM +0200, Bohdan Spes wrote:
> Zdravim.
caf

> 	Mam jednu sietovku a dve IP adresy:
> eth0        - x.x.x.y
> eth0:1      -x.x.x.z
>  myslim, ze sa tomu hovori IP aliasing.
presne tak.

> Mam len jednu sietovu kartu fyzicky.  Mozem zistit prenosy osobitne na
> obidve IP adresy, alebo mi mrtg zobrazi rovnake statistiky, lebo je to jedno
> fyzicke zariadenie? Neda sa to nejak v snmpd nastavit ?
Hmm pokial viem, jadro pocita iba fyzicky interfejs a podla mna sa to takto
priamo neda. Avsak pocitanie paketov/bytov mozes robit napr. cez
ipchains/iptables, neviem ci su na to priamo nejake programy ale z trochou
hrania sa s perl-om (alebo lubovolnym inym jazykom) sa to da prepojit s mrtg.
Ale ja radsej pouzivam rrdtool lebo ma omnoho viac ficur a je flexibilnejsi.

S pozdravom,

           Intel: where Quality is job number 0.9998782345!