[linux] Viac systemov na jednom stroji

JA SAM dodo na stapro.sk
Čtvrtek Červen 7 14:34:17 CEST 2001

Ahoj.

Prave sa trapim s jednym problemom.

Mam stroj, na ktorom je M$ WIN na primary master disku.
Ten stroj ma "suflicek" na druhy disk - napr secondary master.
Na disku v suflicku som nainstaloval Linux RH6.2. (instaloval som ho ako
hda s odpojenym inym diskom)

Ak nahodim oba disky a nainstalujem LILO na MBR hda (ten s WIN), tak
vsetko funguje OK, ale ak vytiahnem suflicek s Linuxom, tak mi uz
nenabootuje nic...
Ak pri instalacii vyhodim disk s M$ WIN a nainstalujem vsetko, vratane
LILO na "nove" hda, tak to funguje.
BIOS ma moznost bootovat z hociktoreho IDE disku - da sa nastavit.
A teraz ten problem.
Ako presvedcit nainstalovany linux na disku, ktory bol pri installacii
hda, ze bude bezat ako hdc. Ak ho dam ako hdc, tak mi zacne bootovat, ale
potom sa zasekne s hlaskou kernel panic... (co ho celkom chapem, lebo mal
cesty v /etc/fstab nastavene na hda a podobne v /etc/lilo.conf )
Tieto cesty som prepisal na hdc a -uz nenabootujem ;-))), resp nabootujem
do stavu read-only fs.

Stretol sa s takou ulohou niekto? - predpokladam, ze ano
Co som mal este zmenit - nastavit a kde, aby linux chodil na hdc, vratane
LILO na MBR hdc.
Nema niekto vyrobenu disketu - nieco vemi mini, aby sa s nou dalo bootnut
a editovat subory na disku, ktory si primontujem?

Dodo.

Dodo Racek
OM8ARD