[linux] ppp server

Oskar Stolc stolc na xerius.intrak.tuke.sk
Pondělí Červen 18 12:23:49 CEST 2001

Cau,

> ahojte.
>
> mam problemik. konfigurujem si svoj ppp server v robote na
> pripajanie cez modem. chcem nech sa moze pripajat hocijaky
> uzivatel so svojim heslom z passwd... no a fsetko je okej, len
> tie hesla mi nebere, povie mi ze nepozna takeho uzivatela,
> pritom mu to poviem fsetko ako treba... ako by som to riadne mal
> urobit? ma to nieco s pap-secrets? nigde som nevidel nejaky
> priklad na pap-secrets, alebo jeho pouzitie, mozete mi plis
> helfnut? dik...

pppd musis spustat s parametrom 'login', ktory hovori, ze sa hesla
budu overovat podla /etc/passwd (/etc/shadow).

v pap-secrest by mal byt riadok:

*	tvoj_stroj	""	IP_cislo

kde hviezdicka znamena prihlasovaci login uzivatelov, 'tvoj_stroj'
je hostname tvojho kompu, ktory ziskas prikazom 'hostname -s', dve
uvodzovky naznacuju, ze sa budu akceptovat vsetky hesla. To
nevadi, lebo nasledne sa heslo overi so zaznamom v /etc/passwd.
IP_cislo je IP, ktore tvoj server prideli klientovi.

> p.s. som len zaciatocnik, tak ma nekamenujte :-)

Tiez som este modemy nekonfiguroval... :-) Dobre citanie ako
nastavit modemy a ppp je od Peta Palucha v clankoch PC Revue
(neviem kedy to vyslo). Na webe tie clanky najdes na
www.netacik.sk, konkretne dial-in server v cisle 34.

> jozef.

oskar.