[linux] Lotus Notes Mail a linux

Stanislav Poljovka poljovka na decef.elf.stuba.sk
Středa Červen 20 13:01:10 CEST 2001

On Tue, 19 Jun 2001, Jan ' Kozo ' Vajda wrote:
> je nejaky sposob ako stiahnut postu z Lotus Notes servera, kde nie je
> povoleny POP3 do linuxu ?

Daju sa pouzit pravidla na triedenie posty resp. tzv. Agent v Lotus Notes
mailovej schranke. Je to vlastne programovanie, kde mozes vyuzit rozne
prostriedky (aj praca v Jave) a urobit ovela viac ako poskytuje
fetchmail. Ma to jednu chybu. Je to programovanie => nic pre beznych
uzivatelov.

> jedna sa mi o automatizovane riesenie typu fetchmail ( ktory toto nezvlada )

Fetchmail potrebuje na stahovanie tiez pop3-jku a na zaklade pravidiel
dalsiu pracu s mailami.

> co je to za protokol ?

Lotus Domino/Notes pouziva protokol NotesRPC (na porte 1352) a je to
uzavrety binarny protokol. Spojenie je autentifikovane a sifrovane =>
zbytocne by si tam pisal "USER jmrkvicka" "PASS ...." ... "GET ..." a
podobne.
Toto je bezpecnostna crta a kazdy, kto sa zaobera bezpecnostou tak, uznava
vyzsiu bezpecnost netextovych protokolov.

Stano