[linux] RAID

Bohdan Spes bohdan.spes na webconomy.com
Pátek Červen 22 11:43:11 CEST 2001

Tak konecne to funguje. Mozno to niekomu pomoze tak popisem este raz moj
problem a riesenie.

Spravil som si soft raid 1.
hda1		md1		hdc1		"/boot"
hda2		md0		hdc2		"/"
Pekne som to podla HOWTO rozchodil, rebootol a nabehol mi komp. Dalsi krok
bol rozchodit to do takej formy, aby ked vyberiem lubovolny disk a bootnem
tak mi masina nabehla. Cielom bolo teda zapisat lilo aj na hdc (na hda us
bolo). Zistil som, ze neviem zapisat na hdc disk lilo, lebo stale hlasi, ze
to nie je prvy disk. Tak som potom dostal radu, ze musim lilu povedat, ze hdc
je prvy disk a hda druhy. Robi sa to tak ako spomina miki bios=0x80,
presnejsie:

zaciatok lilo.conf.hdc:
disk=/dev/hdc
bios=0x80
disk=/dev/hda
bios=0x81
disk=/dev/md0
sectors=63
heads=255
cylinders=2491
partition=/dev/md1
start=63
boot=/dev/hdc
.
.
.
.

zaciatok lilo.conf.hda
disk=/dev/hdc
bios=0x81
disk=/dev/hda
bios=0x80
disk=/dev/md0
sectors=63
heads=255
cylinders=2491
partition=/dev/md1
start=63
boot=/dev/hda
.
.
.
.

Tak a je to. Teraz ked haltnem masinu a vyberiem lubovolny disk, tak mi
nabehne masina bez problemov.  Proste chyba bola v tom, ze som nevedel ako sa
zapisuje lilo na hdc disk.

PS: Ta geometria diskov je samozrejme zavisla na disku aky mate, fdisk -ul
/dev/hd*

Bohdan