[linux] Obnovenie dat z poskodenej ext2 particie

Milan Haliena haliena na nsppresov.sk
Úterý Červen 26 07:17:03 CEST 2001

Ahoj.

> Pri ruseni Fat32 particie softwerom pre MS-Windows PQ Partition
> Magic sa mi stal mensi pruser. Particia bola uspesne zrusena, no zaroven
sa
> poskodil zaciatok Linuxovej root particie. /dev/hda5 sa proste stratil a
na
> jeho mieste je teraz swap.
Predpokladam, ze si si pooral tabulku rozdelenia disku - a azda len to, nie
aj data na zaciatku root particie...
Nechel nahodou po tebe PM odlozit pred samotnou akciou dake data na disketu?
Mohol by vediet celu akciu vratit spat...
Otazka - preco si na rusenie particie pouzil ako nastroj PM a nie fdisk v
linuxe?
Keby si sa pokusal zmenit velkost fat32, tak to chapem, ale takto?

> Ked som si dal cat /dev/hda | grep "nieco z tej particie" tak mi to
> vratilo prislusne data. Cize data na disku su, len sa k nim nemam ako
Bod pre teoriu, ze ti odisla len particna tabulka...

> Aj ked mi odisla particia na ktorej bolo najmenej dolezitych dat,
> nieco by som rad zachranil. Minimalne /var/spool/mail a /var/lib/mysql -
Tu to zavisi od toho, ci
1. mas niekde odlozenu tabulku rozdelenia disku alebo
2. mas popisany vystup z fdisku (linuxoveho!) - kde ti pise odkial pokial
mas particie alebo
3. budes mat dostatok trpezlivosti, aby si tieto parametre (zaciatku
particie) odhadom dosadzoval a dopracoval
sa zdarneho vysledku alebo
4. mal niekoho skuseniejsieho v "raw" obrabani diskov, co ti to da dokopy

Pre buducnost odporucam vzdy si odlozit zaciatok disku (posluzi norton disk
editor alebo ekvivalent)
alebo aspon spravit v linuxe fdisk -l /dev/hda (alebo aky disk to vlastne
riesis) a opisat-vytlacit pre pripad
potreby. Rozhodne, ak mas netrivialne rozdelenie na viac particii
kombinovane pripadne s viacerymi operacnymi systemami.
Vela uspechov
Milan