[linux] ISDN a pobockova ustredna

JA SAM dodo na stapro.sk
Úterý Červen 26 16:29:24 CEST 2001

Mam serever, v ktorom su 3 ISDN karty a jednu LAN. Jena ISDN-ka je pripojena
na providera. Nastavene je to tak, ze ak z LAN -ky pride poziadavka na
pripojenie na internet, tak zavola, spoji a funguje, ak nejaky cas nie je
datovy prenos, tak zhodi linku.

Teraz dorobili pobockovu ustrednu a zvysne 2 ISDN karty mam pouzit ako
dial-in server na ISDN, ktory sa potom cez tu prvu ISDN pripoji vonku.

Skusil som cez 'isdnctrl' zavolat sam sebe (skusal som to na linke od
telekomunikacii v Kosiciach a islo to).
Ked som to iste skusil na pobockovej ustredni, tak som v messages nasiel
takyto vypis a neslo to:

Jun 20 17:08:39 dodovic kernel: isdn_net: Incoming call without CPN,
assuming '0'
Jun 20 17:08:39 dodovic kernel: isdn_net: call from 891,7,0 -> 0
Jun 20 17:08:39 dodovic kernel: isdn_net: Call ignored

Stretol sa niekto s takymto problemom?
Co je CPN? Zatial som to nikde v dokumentacii nenasiel.
Clovek od ustredne mi tvrdi, ze je to vecou aplikacia a ustredna s tym nema
nic splocne, co sa mi nezda.

Ak som zavolal z analogovej linky na tuto ISDN, tak v logu bolo:

Jun 20 17:08:39 dodovic kernel: isdn_net: Incoming call without CPN,
assuming '0'
Jun 20 17:08:39 dodovic kernel: isdn_net: call from 799,1,0 -> 0
Jun 20 17:08:39 dodovic kernel: isdn_net: Service-Indicator not 7, ignored

V druhom riadku je oznam, ze som volal z cisla 799 (konkretne v tomto
pripade z telefonu), takze dalsie cislo je 1 - hlasova sluzba, nie 7 -
datova, a posledna je 0, co znamena, ze si volam lokalne, - vyzsie cisla su
mesto, medzimesto,...

Ak zavolam na telekomukaciarskej ISDN linke na obycajnu analogovu linku, tak
mi aspon 2x zazvoni a potom zlozi. Ak to iste urobim na pobockovej ustredni,
tak mi analogovy telefon, pripojeny na analogovu linku tej istej ustredne
ani nezazvoni.
Nemam nieco nastavene, na nieco som zabudol, alebo nenasiel, alebo je vada
niekde na ustredni (co dotycny clovek, ktory spravuje ustrednu samozrejme
popiera).

Trapim sa s tym uz par tyzdnov a uz nemam fantaziu.
Ak je chyba v ustredni, tak ako mu to mam hodnoverne dokazat?

Mozte aj mimo konfery. Poskytnem script, ktorym nahadzujem ISDN a ostatne
konfiguracne subory.

Dodo.