[linux] OT: Otvorene formaty

M.F. PSIkappa psi na platon.atlantis.sk
Úterý Červen 26 19:23:02 CEST 2001

Zdravim,
je to sice mierne Off Topic, ale neda mi to ...
V Cechach vypisali peticiu za otvorene formaty a su tam aj tiez niektore
spomenute, ale zatial som nenasiel ziadnu nahradu formatu xls, tak aby si
dokazal uchovat formatovacie vlastnosti, napr. zoskupenie (to su tie
komprimovane stlpce alebo riadky), ochranu dat (zamknutie suboru, stlpca,
riadku, tabulky, ..., citanie, zapis, ...), uchoval vzorce aj s
parametrami. Myslim, si ze tieto vlastnosti patri medzi zakladne, co sa
ocakava od suboru na vymenu informacii, schvalne nepisem dat, lebo nato
staci CSV, ktory je najlepsi na prenos dat z tabulkoveho procesoru
napr. do databazy.
Dalsia poziadavka na format je, aby bol podporovany nastrojmi, darmo mam
pdf, ked do neho nemozem urobit zmeny, nakolko Adobe Acrobat je
proprietary a navyse nieje dostupny na vsetkych platformach.

Uz minule som sa pytal na nastroj na zdielanie textovych dat v
strukturovanej forme, opensource riesenie som nasiel len jedno a to
conglomerate, ktory potrebuje asi tak este rok vyvoju, kym bude
pouzitelny. http://www.conglomerate.org

PSIkappa
psi na atlantis.sk