[linux] OT: Otvorene formaty

Marian Adamjak adamjak na bb.army.sk
Středa Červen 27 07:04:32 CEST 2001

Cafte,
Pripajam sa k nazoru Juraja - XML & stylesheet & DTD & ...
Dovod je jednoduchy:
1. Moje skusenosti ukazuju ze je velmi efektivne, ekonomicke a mozno aj
bezpecne oddelit
    informacny obsah od technologie. Informacie by mali byt vhodne
strukturovane a hlavne mali
    by obsahovat tie udaje aby neboli udajmi ale skutocnymi informaciami.
Znackovacie jazyky
    umoznuju toto velmi efektivne a flexibilne dosiahnut.
2. Najlepsie sa clovek nauci ked odpozoruje od okolia - nic ho to nestoji a
nerobi chyby druhych
    poznam vela com rieseni, ktore su dnes zalozene na XML.
3. Free nastroje - odporucam vsetkym zaujemcom pozrite si
    http://www.garshol.priv.no/download/xmltools/   a
http://xml.coverpages.org/
4. Odporucam vsetkym, co premyslaju podobne ako PSIkappa dobre si premysliet
co chete
    svojim riesenim dosiahnut. Viac-krat som doplatil na to ze som zabudol
ze pospolity lud
    nepremysla ako programator, admin a pod. V kazdej firme, organizacii
informacie na jednom
    mieste vznikaju a ostatny ich obvykle len citaju.
5. Tym co produkuju informacie je potrebne vnutit aby sa nevenovali forme
ale obsahu - nech hodi
    do mna kamenom ten co este nevidel dokument z wordu ci excelu co bol
farebny az hruza
    ale struktura dokumentu na zaplakanie - najst rychlo v takom dokumente
nieco ...
6. A este k bezpecnosti, kompresiam a pod. Informacie obvykle chceme uchovat
na dlhsiu dobu, niektore
    par tyzdnov, niektore roky. U tych co budeme uchovavat dlhodobo, budeme
musiet uchovat aj
    popis formatu, sifry, kompresie v akej su ulozene - na 99% nebudu v
buducnosti vyuzitelne. Komu
    z vas sa nestalo ze potreboval otvorit nejaky dokument napisany v
nejakom predpotopnom editore
    zo zaciatku 90 rokov - a smola - konverzny nastroj neexistuje. Lenze
problem je v tom ze chyba
    aj popis formatu tohoto dokumentu a to je zasadne - XML (resp. SGML)
pocita aj s tym ze bude
    treba dokumentovat formaty. Do archivu sa teda podla mojho budu ukladat
data v otvorenej (mozno aj
    nekomprimovanej) podobe, vhodne strukturovane...

Trochu nesurode ... ale zo zivota.
MA