[linux] poweroff na RH70

Ivan Gasparik gasparik na webglobe.sk
Sobota Březen 3 20:48:58 CET 2001

Zdravim vas,
vie mi niekto poradit, ako funguje shutdown s vypnutim atx case na redhate 7?
Skusal som halt, shutdown -h  z /sbin, ale skonci to s hlaskou 'System
halted', teda bez vypnutia.
Tento redhat ma este v /usr/bin prikazy halt, poweroff, reboot, shutdown, ale
to je fsetko nalinkovane na /usr/bin/consolehelper (co to vlastne je?).
Ucinok je vsak ten isty... 'System halted'.
Ja to chapem tak, ze tuna nejde o nastavenie jadra v Advanced Power
Management (use real mode to power off), pretoze podla mna by mal halt hodit
ako poslednu hlasku 'Power down' a nasledne vypnut case. Ak nevypne, tak
potom treba pouzit spominanu volbu pre vadny bios v configu jadra. Ale 'Power
down' by to malo hodit v kazdom pripade. Alebo sa mylim?
Ked sme uz pri tom, ak sa nejaky fajl nachadza na dvoch miestach, pricom obe
su nastavene v $PATH, z ktoreho sa berie ako prioritne? (teda ak napisem
'halt' a halt sa nachadza v /sbin aj v /usr/bin, ktory halt sa spusti?).
Dik sa nakopnutia spravnym smerom.
ivan.