[linux] Sendmail

Jarry guru jarry na gmx.net
Pondělí Březen 5 09:10:45 CET 2001

Vala¹»an ©tefan wrote:

> Mam v cron-e prikaz ktory sa kazdu hodinu pokusi poslat maily
> z fronty ktore sa znejakeho dovodu nepodarilo odoslat.

To je IMHO zbytocne. Skusi sa radsej pohrat s timeoutmi v
/etc/sendmail.cf, ak ti standart nevyhovuje...

Myslim, ze je na to aj option pri spusteni sendmail-demona:
sendmail -bd -q1h  # queue spracovava kazdu hodinu

> Chcel by som vediet ci sa nejako da nastavit v sendmailu nieco
> take ako napr. po troch hodinach vymaz mail s fronty a posli
> o tom spravu uzivatelovi ze sa mail nepodarilo zaslat.

Detto. BTW, myslim si, ze 3 hodiny je velmi malo. Default
je tusim 5 dni, nastavuje sa v sendmail.cf...

O Timeout.queuereturn atd.

> Hrabal som sa v dokumentacii k sendmailu a nejak moc mudry
> som z nej nebol.

Na serioznu pracu so sendmailom odporucam "The Bat Book"
(Costales,Allman: Sendmail 2nd edition). To co je pribalene
k sendmailu je na taky program dost spartanske...

Jarry