[linux] swap 1, 2, 3, ...

Radovan Palik ppc na gyvv.sk
Úterý Březen 6 06:47:32 CET 2001

> ak mas dve swap particie na jednom disku, system to rozhodne spomalovat
> bude. v takomto pripade radsej jednu velku ako dve alebo tri male. Viac swap
> particii sa oplati len ak su na viac diskoch. Alebo, ak starsie jadro este
> nevie vyuzit swap file/particiu vacsie ako 128MB

Su na dvoch diskoch. Ak by na jednom povedzme zostala ta 114MB (tazko s
nou hybat), aka by bola najvhodnejsia na druhom?

-------------------

 > Odporuca sa mat na 1 disku len 1 swap niekde v prvej tretine disku

Ak sa niekto pamata na 8-bitove Atari, ich disketove mechaniky mali FAT
(ci ako sa to tam volalo) presne v strede, aby hlavicky mali z oboch
koncov trasu rovnakej dlzky. Nepomohlo by dat swap do prostriedku na
skoro zaplnenom disku?

-------------------

 > By som povedal, ze pri tychto parametroch bude problem asi
 > niekde inde, nie v nedostatku pamati/swapu. Mne toto
 > (KDE + SO5.2 + Mozilla) ide vcelku v pohode na 96MB RAM
 > + 128MB swap.

Bezi tam este od Apacha po Squid... a az take tragicke to nie je :-)

OT: Mimochodom Mozilla. Neviete odkial stiahnut cely Netscape? Vraj je
trosicka rychlejsi (hoci horsi). Na oficialnej stranke je len stub, pri
dalsom stahovani to stale niekde zmrzne (na ftp.netscape.com to s
rychlostou nie je velka slava).

Rado