[linux] swap 1, 2, 3, ...

Středa Březen 7 09:07:29 CET 2001

-> > Nemusia, ale treba si uvedomit, ze najviac casu disku zaberie
-> > vysadenie hlavicky na inu stopu. A ak su este daleko od
-> > seba, je to velmo zle. Odporuca sa mat na 1 disku len 1 swap
-> > niekde v prvej tretine disku (myslene ta pri vonkajsom
-> > okraji, cize rychlejsia). Osobne ho davam hned za /boot
->
-> 	V nejakom linuxovom How-To som cital, ze najlepsie miesto je v
-> strede disku, pretoze to zlepsuje priemernu dobu presunu hlavy. Osobne
-> doporucenie autora toho How-To boli particie v tomto poradi:
->
-> /boot, /, /home, [swap], /usr/local

no yo, ja osobne nechapem preco davat /usr/local na inu particiu; ani /boot;
ja oddelujem /var a /home (/tmp nalinkunem na /var/tmp)

v kazdom pripade [swap] by v tomtp pripade bol pri strede disku zhruba vtedy
keby /boot / a /home zaberali len dvakrat tolko miesta ako /usr/local co sa
asi nestane.

a nakoniec, swap umiestni k stredu disku len vtedy ked ho casto a vela
pouzivas, inac ho bude najlepsie strcit uplne nakoniec.

... rozdelovanie particii je umenie a najlepsie odporucanie neexistuje.
kazdy pocitac ma optimalne rozdelenie ine v zavislosti na hw, sw,
pouzivateloch a spravcovi.

 uhlar na fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/ ; http://www.nextra.sk/
 The 3 biggets disasters: Hiroshima 45, Tschernobyl 86, Windows 95