[linux] Problem s triedenim (sort)

Marcel Telka marcel na telka.sk
Pátek Březen 9 08:43:37 CET 2001

Napísané dòa 08.03.2001 22:14:09 +0100, (autor: Zdenko Podobny):
> Potrebujem pomoc so triedenim. Chcel som zotriedit jeden subor so
> strukturov riadkov:
> Vyraz_v_anglictine\tVyraz_v_slovencine_UTF-8
> ale sort (sort -g -b -o vystup.txt vstup.txt) akosi odolava: skusal som
> prepinace -f, -b, -g,, ale nic nepomohlo. Vzdy mi
> vrati nieco taketo:
>
> Abject	Biedny
> Abjection	Bieda
> Abject	NajhlbĹĄĂ­
> Abject	NajhorĹĄĂ­

Toto je utriedene spravne ak mas slovenske locale. Pokial to chces triedit
inak, skus napr.

LC_COLLATE=en sort vstup.txt

a budes to mat utriedene podla anglickych pravidiel.

> Podla mna "Abjection	Bieda" by malo byt bud na zaciatku alebo na
> konci triedenia (aspon co sa tyka hore
> uvedeneho prikladu), ale urcite by skonceni sortovania nemal byt
> uprostred.

Ale mal. Spravne slovenske triedenie je prave taketo.

--
| Marcel Telka <marcel na telka.sk> |