[linux] Backup pomocou Arkeia

Zdenek Havelka zdenek.havelka na qbizm.com
Pátek Březen 9 15:09:08 CET 2001

On 08-Mar-2001 Jan Beradik wrote:
> otreboval by som trochu helfnut.
> Nech robim co chcem, test pomocou NULL zariadenia mi prebehne dobre, ale s
> realnou paskou ( alebo file ) to na mna kasle ako na placak a nedava ziadnu
> rozumnu namietku, preco ...
>
> Mam free verziu Arkeia 4.2.7 ( obmedzena na dvoch klientov ), rovnako sa
> sprava na S.u.S.E. 7.0 aj Mandrake 7.2., pasku som skusal DAT DDS2.
>
> Ak ma niekto skusenosti s tymto SW, nech sa mi ozve.

Jo. Ja zkousel free verzi i komercni , zkousel jsem to s IDE a s SCSI paskou
TRAVAN TR4/TR5, funguje to celkem dobre. Momentalne pouzivam tu shareware.

Ty mechaniky podporovane nejsou (neumeji read-after-verify /SCSI II/), nastavil
jsem je jako QIC. Nejdulezitejsi je spravne zadat rewind device (ht0/st0), pak to
funguje OK.

Doporucuji nejprve vyzkouset pomoci "mt -f /dev/<your_device> status/rewind/tell"
, zda a jak paska komunikuje.

Co se tyce medii, moje typy (10 GB pro TR5) tam nebyly - staci ale zeditovat
konfigurak a nadefinovat si vlastni (akorat jako typ musi byt nejaky z
podporovanych - v mem pripade QIC)

Pokud jde o zalohu do souboru, musite mit plnou verzi. Ona totiz vyzaduje LIBRARY
:-((

Je tam na to special typ library (ale kdybyste mne zabil, na jmeno si nevzpomenu)

Jinak ARKEIA nic moc. Je to lepsi nez ARCserve Open, nicmene chybky tam jsou.
Differential backup mi zalohuje vse (nechapu proc), kdyz rozbaluji soubor adresar
na jiny stroj a jako destination uvedu jen jmeno druheho stroje a cestu k
adresari, kam ho chci rozbalit, zakrici do zurnalu, ze "input" je soubor a
"destination" adresar a akci neprovede - ale permissions, cas a ostatni atributy
u adresare nastavi podle toho souboru.

Je to obzvlaste prijemne, skoncit obnovu s chybou a s "/tmp/  r--r-----' :-(

Chybu jsem reportoval a zadna odpoved. Asi se jim nehodi do kramu ....

s pozdravem

---
Zdenek Havelka                                Qbizm Technologies, Inc.
Librarian                                      ... the art of internet.
Kralovopolska 139                               tel: +420 5 4124 2414
601 12 Brno, CZ        http://www.qbizm.com     fax: +420 5 4121 2696