[linux] Problem s triedenim - vyriesene skoro

Zdenko Podobny zdpo na mailbox.sk
Neděle Březen 11 11:15:19 CET 2001

9.3.2001 9:43:37, Marcel Telka <marcel na telka.sk> wrote:

>Toto je utriedene spravne ak mas slovenske locale. Pokial to chces triedit
>inak, skus napr.
>
>LC_COLLATE=en sort vstup.txt
>
>a budes to mat utriedene podla anglickych pravidiel.

>Ale mal. Spravne slovenske triedenie je prave taketo.

Toto nie je pravda (celkom). Sort by mal podla dokumnatacie pouzivat nastavenia z
LOCALE len v pripade pouzitia prepinacov, takze napr. pri pouzi "soft -f text" by sa malo
triedit podla anglickych pravidiel. Problem vyssie spomenuteho triedenia je, ze automaticky
ignoruje tabulator, mezderu (konca aj dvojbodku - vyskusal som to). Znova podla
dokumentacie by sa takto mal sort spravat az po zadani prepinaca.

Problem som  vyriesil nasledovne odinstaloval som sort (textutils-2.0-7mdk) a pouzil sort
(textutils-2.0a-2) z RedHatu 6.2 (pouzivam Mandrake 7.2) a vsetko >zrazu< funguje tak ako
ma (teda "sort -f < text >vysledok" vsetko pekne vytriedi) a nemusim ani menit nastavenia v
LC_COLLATE. Takze dalsi minusovy bod pre Mandrake.

Zdeno