[linux] raid1: out of memory

Jarry guru jarry na gmx.net
Čtvrtek Březen 22 10:14:25 CET 2001

Caute!

Dnes som si ako root potreboval rozbalit jeden starsi access.log
zo squidu (gzipnuty necele 2MB), oznacil som ho v mc a skusil
ungzipnut. Komp mi ale na vsetky konzoly v rychlom slede vyhadzal
asi 100 riadkov, priblizne:

raid1: out of memory

Presnejsie som to nasiel v /var/log/messages:
Mar 22 11:06:22 asterix kernel: raid1: out of memory, retrying...

Asi po 30 sekundach chrlenia to zmizlo. Skusil som free:
             total    used     free   shared   buffers  cached
Mem:        12822   122924     5304   24996     56436   33916
-/+ buffers/cache:   32572    95656
Swap:       264952     824   264128

Trosku ma to vyplasilo, ale neviem, ci to mam brat vazne. Co to
vlastne znamena? Ake pamatove naroky moze mat raid subsystem?

BTW, viem, ze kernel sam urcuje, kolko pamate sa na co vyuzije,
ale neda sa mu predsa len obmedzit, aby na buffers nepouzival
az 56MB a na cache 34? Zda sa mi to trosku vela a tej volnej
pamate zase malo. Ked potom nahodou treba viac pamate, system
ju asi nevie rychlo uvolnit...

Este jedna vec ma napada, mam aj swap na raid1. Nemohol by
aj v tom byt nejaky zadrhel?

Jarry