[linux] gnome zaciatocnik..

Marcel Telka marcel na telka.sk
Pátek Březen 23 11:57:40 CET 2001

Napísané dòa 23.03.2001 10:40:35 +0100, (autor: Robert Madaj):
> po dlhom case konzolenia som si nainstaloval
> len tak pre zabavkanie gnome..
> mam take stupido otazky:

Bohuzial nenapisal si ani distribuciu ani verziu

> mamm myslim gnome, prostredie enlightment
>
> 1. kde nastavim aby sa mi nespustal automaticky gnome
>    (prepacte ak pouzivam nespravne nazvy)
>    viem ze sa to spusta cez startx

Tato otazka je trosku nejasna...
Pokial nechces vobec bootovat do X-ov, tak treba v /etc/inittab upravit
riadok zacinajuci "id:". Pokial chces na prihlasovanie pouzit iny display
manager ako gdm, tak ten sa vybera v /etc/X11/prefdm a da sa to
nakonfigurovat v /etc/sysconfig/desktop (toto plati pre redHat 7.0). Pokial
vsak chces, aby po prihlaseni sa Ti nespustilo gnome ale volaco ine (napr.
KDE), tak to by sa malo dat nastavit v gdm (pri prihlasovani).

> 2. preco su tie ikony tak nehorazne velke?
>    nedaju sa nejako zmensit, mam rozlisenie 1024x768
>    na vysku sa zmesti mozno 6 ikoniek.

Tazko povedat, ja ich mam "normalne velke" :-) (v gnome-1.2 z rh7, aj v
helix(ximian)-gnome-1.2, aj v helix(ximian)-gnome-1.4-beta)

Aku pouzivas verziu?

> 3. da sa nastavit aj vyska tej listy, co sa roluje naspodu
>    (taskbar)

Klikni na ten panel pravym mysitkom, potom Panel/Vlastnosti/Vsetky
vlastnosti a tam je polozka "Velkost panelu".

> 4. dost cudne sa mi po tom klika myskou, najprv musim
>    na objekt kliknut a potom az pouzit dvojklik
>    pomerne to zdrzuje, da sa to nejako napravit?

Taketo spravanie som este nevidel. Mas nainstalovane helix gnome? Ak nie,
tak skus... http://www.ximian.org/

> ako opustim gnome tak, aby som sa vratil do konzoly
> a zaroven ukoncil vsetky procesy s nim suvisiace,
> zatial to robim tak, ze to proste pokillujem
> ale dost to vtedy blika a brani sa to :)))

:-))) Jednoducho kliknes na "stopu" vlavo dole a potom "Odhlasit" a je to.

BTW, prepnutie do text. konzoly funguje cez Ctr+Alt+F1.

Ahoj

--
| Marcel Telka <marcel na telka.sk> |