[linux] Win emulatory

Zdenko Podobny zdpo na mailbox.sk
Neděle Březen 25 11:16:10 CEST 2001

23.3.2001 13:33:13, Skoda Stefan <skoda na hron.fei.tuke.sk> wrote:

>ale win 4 lin potrebuje instalovat windoze (ak som to dobre pochopil)
>a o wine neviem na akej je urovni (myslim ze este furt je vo vyvoji)?

Pouzivas linux? Aj ten je totiz vo vyvoji (pokial dobre viem -).

>Takze ako to vyzera ?
Ked som pred nejakym rokom skusal wine dokazal spustat niektore win aplikacie. Vtedy sa v tom udajnie niekomu podarilo spustit
ak word. Mne sa to nepodarilo. Takze treba vyskusat a zhodnotit.

Mala ukazka z jedneho mailu z teto konferencie

  http://www.plex86.org/news.phtml?id=28
   Plex86 bootne Windows 95.

   http://www.bochs.com/ -> mandrakesoft kupil bochs pre Linux a dal ho pod LGPL.
   (bochs vie tiez nabootovat windoze -- aj nt 4.0 a emulovat zariadenia podobne
   ako vmware, ale je pomalsi ako plex86 a vmware).

Takze niekedy je lepsie sa pohrat z archivom konferencie a az potom dat otazku. Aby sa kazdeho pol roka neopakovali tie iste
otazky.

>Existuje daco na ten sposob, podla moznosti bez Win instalacie.

Toto som celkom nepochopil. Myslel si tym instalovat win pod emulatorom? (tot by sa mi zdalo trochu cudne, wine to nepotrebuje, a
pokial viem tak ani plex86, bochs a vmware nie.

Pokial si myslel nemat VOBEC nikde nainstalovane win, tak pokial viem aspon zo skusenosti z wine (ja som iny neskusal, lebo som
to potom uz nepotreboval) tieto emulatory predpokladaju nainstalovane win (resp. emulator by musel umoznovat instalaciu win
applikacii a to by teda musel niekto vlastne napisat windowsy pod linux, co si nemyslym, ze by niekto robil - lepsie a asi
jednoduchsie je portovat aplikacie ako OS).

Zdeno