[linux] DNS Server

peterl na naex.sk peterl na naex.sk
Neděle Březen 25 13:05:59 CEST 2001

Caute.

Chcel by som urobit vnutropodnikovy DNS server na linuxe RH6 prip.
RH6.2. Siet je asi 40 pocitacov w95 a w98 peer-to-peer teda ziadny
server. Pripojenie do internetu ma len jeden pocitac na w95 cez modem
ani sa nejake pripojenie neplanuje. Proste cisto vnutorny DNS. Protokol
je TCP/IP ale pocitace su pomenovane asi tak: Pocitac1,Pocitac2... az
PocitacXX.
A teraz otazky.
Musel by som zmenit pomenovanie pocitacov na napr. oddelenie.firma.sk
alebo moze ostat ako je a co ak by sa predsa siet pripojila na internet
napr. cez Windows
- WinRoute alebo Linux.
Casom tam chcem spojazdnit Apache a umiestnit nejake www stranky. Alebo
je jednoduchsi
sposob ako nastavit windows aby pracovali s nazvami pocitacov a nie len
s IP adresami ako stavat DNS ? - dopisovanie do host neberiem ;-)
Skuste mi povedat co si mam precitat alebo ma nejak postrcte spravnym
smerom - bodol by nejaky navod alebo staci aj rada na co davat pozor.

Peter