[linux] DNS Server

Ivan "Ico" Malich malich na decef.elf.stuba.sk
Pondělí Březen 26 00:29:33 CEST 2001

Cauko.
Ja som si nieco podobne robil doma. 2 kompy spojene sietou (aplikovatelne
aj na vacsie mnozstvo).
Co som na to potreboval (nazvy asi nie su presne): Networking-HOWTO,
DNS-HOWTO, IP-Masquerade-HOWTO.
Postup (mozno niekto by zvolil iny, ale...):
Instalacia modemu z linuxu "A".
Instalacia siete linuxu A a windoze B (v sestrinej izbe). Linux
A: 192.168.1.1, windoze B: 192.168.1.2
Instalacia DNS: spravil som si vlastnu domenu x. Potom kompy mali mena
ico.ns.x (moj) a dashi.ns.x (sestrin)(ns=nasa siet;-). DNS bezal
samozrejme u mna.
Instalacia internetovej brany: preciat IP-Masquerade-HOWTO a postupovat
podla neho. Nastavenie trvalo po precitani asi 20 minut - islo to uplne
bez problemov. Teraz ked ja alebo sestra chceme internet, tak si
nabrowsujem na http://ico.ns.x/internet, tam si kliknem na "Zapni
internet" a perlovy skript mi nahodi inet. Ked ho rusim, tak na tej istej
stranke kliknem na "Vypni internet". Moja masina funguje aj ako caching
nameserver, takze to aj trosku setri cas.

Co sa tyka tej domeny x, este som s tym nemal najmensi problem. Proste
vsetko ide tak ako ma (teda az na posledne 2 mesiace, kedy som urobil
reorganizaciu kvoli skole - inet funguje zase iba odo mna).

Myslim, ze tento isty postup by si mohol pouzit aj ty.

Ico

--
Ico <ico na podvodnik.cz> <malich na decef.elf.stuba.sk>
UNIX is user friendly. It's just selective about who its friends are.