[linux] Bridge

Maros Franko franko na omnicom.sk
Středa Březen 28 11:40:21 CEST 2001

> ked ste us zacali , tak mi vysvetlite rozdiel medzi
> hubom, swtched hubom, switchom
> mozete to zaradit aj do postupnosti s (bridge) a routerom.

AFRAIK
HUB - je v podstate repeater, teda len opravuje primany signal a posiela ho
dalej -teda mas v prip. Ethernetu dalsich cca 100m kabla. A to naraz do
vsetkych  portov HUBu a cela siet je jedna kolizna domena(CSMACD).

SWITCHED HUB - je finta. n-tice portov HUBov medzi sebou switchovane

SWITCH - okrem toho ,ze regeneruje signal  -cita z paketov MAC adresy
-zapisuje ich do ARP tabulky a potom na zaklade tej tabulky posiela dalsie
pakety na dany port (viac portov "port mirroring") .Kazdy port switchu je
samostatna kolizna domena.
Vacsina SWITCHOV umoznuje este rozne "hratky" s pravidlami forwardovania
(vytvaranie MAC address based VLAN ,filtrovanie a.i.)

LAYER 3 SWITCH - switch ktory umoznuje vytvarat VLANy a medzi nimi potom
routuje ,ako klasicky router.

BRIDGE - ako bolo povedane je to most. Pouziva sa na prepajanie sieti roznych
technologii (TokenRing 2 Ethetnet , Ethernet 2 serial line atd.) Alebo na
forwardovanie neroutovatelnych protokolov(netBUI,SNA,DEC ...)
V podstate kazdy ROUTER je BRIDGE ,len to bridgovanie riadi pravidlami .

Vacsina takychto masiniek dnes uz v sebe spaja funkcie viacerych.
A cele to je ovela zlozitejsie a stoji to veeeeeeeeeela casu ,alebo menej casu
,ale veeeeela penazi.

Prijemne sietovanie

Marosh