[linux] Bridge

Oskar Stolc stolc na intrak.tuke.sk
Středa Březen 28 12:00:30 CEST 2001

> to by aj mna zaujimalo.

1. vrstva (elekricke signaly, opticke signaly, ...):

REPEATER spaja jeden segment s druhym, na kazdej strane zachyti signal, zosilni
s posle na opacnu stranu.

HUB je "viacportovy" REPEATER. Robi v podstate tu istu funkciu, zoberie signal,
zosilny s posle dalej. Rozdiel je len v tom, ze ich posle dalej na viacero
portov.

2. vrstva (MAC adresy - hadrware-ove adresy zariadeni na sieti):

BRIDGE spaja dva segmenty (ma 2 porty) a si pamata, v ktorom segmente je ta-ktora MAC
adresa. Ak na jednej strane zachyti signal a zisti, ze je to cast z komunikacie
v ramci jedneho segmentu, tak ho neposiela do druheho segmentu. Cize
filtruje zbytocne pakety, ktore sa nepotrebuju dostat do dalsieho segmentu.

SWITCH je "viacportovy" BRIDGE. Tiez si pamata, na ktorom segmente je aka MAC
adresa a podla toho posiela pakety spravnym smerom.

3. vrstva (IP adresa - logicka adresa zariadenia na sieti):

ROUTER sleduje IP adresy a podla svojej routovacej tabulky vie povedat,
akym smerom je najvyhodnejsie poslat dany paket.

Oskar Stolc

PS.: switched hub??? hmmm, neviem ....