[linux] Bridge

Marian Glatzner glatzner na istrobanka.sk
Středa Březen 28 10:19:47 CEST 2001

takze:

Repeater (HUB) - je krabica s viacerymi porsietovymi portami, ktora
       signaly z jedneho portu zosilni a rozosle na ostatne porty
       Pouziva sa len v LAN typu ethernet

Bridge - prepaja dve siete, pricom si pameta MAC adresy hostov v
jednotlivych
       sietach, teda dokaze rozlisovat aj IPX pakety. V principe sa da
povedat
	ze je to dvoj portovy router, ktory ale pracuje HW adresami
	Pouziva sa na prepojenie dvoch sieti, pricom siete mozu byt
rozdielneho
	typu (ethernet, tokenring, FDDI, ...)

Router - prepaja viac sieti pricom prislusnost paketov do sieti rozlisuje
       podla IP adries paketu. Samozrejme moze prepajat siete rozneho typu.

Switch - inteligentne zariadenie siete LAN, pracuje MAC adresami, ktore
dokaze
	posielat pakety na spravne porty (vysielac a prijimac), takze
komunikuju
	v jednej session len dva porty. Pritom zariadenie dokaze vytvorit
niekolko
	session naraz medzi ostatnymi portami. Pocet sesion zavisi od
inteligencie
	zariadenia a jeho vnutornej prenosovej rychlosti.

Switched HUB - je zariadenie, ktore dokaze vytvorit niekolko vyrtualnych LAN
na
	jednom fyzickom zariadeni. PC z jednej virt. LAN nemoze komunikovat
s PC v inej
	LAN.

Snad to bude jasnejsie. Kto ma zaujem sa nieco viac dozvediet z tejto
problematiky
nech si pozrie sajt firmy 3Com, SMC alebo Cisco.

cafte,

Marian