[linux] modem + uprava na pevnu linku

Čtvrtek Květen 3 13:47:00 CEST 2001

-> > Myslim, ze zatial sme pod pojmom pevna linka v tejto diskusii rozumeli
-> > asynchronny prenajaty okruh od Telekomu (t.j. obycajny
-> > dvojdrot). Pokial
-> > viem (a ver mi, ze viem) aj v praxi sa termin pevna linka takto (aspon
-> > donedavna urcite) pouziva(l).
-> >
->
-> Pevna linka, je pevny drot. A po nej mozes bezat asynchronne aj synchronne
-> zalezi ake zariadenia pouzijes a ako ny medzi sebou komunikuju.

presne tak

-> Vacsinou sa vsak pevna linka spaja s
-> pojmom asynchro.spoj. Ale nie je to vhodne.

-> Ak ale chcet mat kvalitny synchro prenos musis si zakupit digitalnu linku
-> s garantovanou prenosovou rychlostou a samozrejme ju zacvakat. Na
-> klasickej pevnej linke nemas garantovane prenosove pasmo.

Pretoze to tak telecom predava, prenajme ti 2drot alebo 4drot s tym ze ti to
zakabluje od jedneho konca k druhemu. Ak su dobre drotiky a kable a nemas
rusenie tak sa toho da vela aj takto. Telecom to predava lacnejsie pretoze
to negarantuje.

Ak chces garantovanu linku, telecom ti odmeria kable len od najblizsej
ustredne, skusi zaistit pasmo ake ti treba, na druhom konci detto a tie dva
konce spoji vlastnou datovou linkou. A da ti to niekolkokrat drahsie.

To je tiez dovod preco provideri a kopa zakaznikov pripojenych na net
vyuzivali klasicke "analogove" pary. Telecom zacal uz davnejsie streckovat a
vymyslat ako by to zatrhol... pozri napriklad www.sis.sk sekciu "telekom
news" tam mas kopu clankov o tom.

-> Ja som mal volakedy dva miesta vo jednej organizacií preopojene obycajnou
-> dvojtou pevnou linkou (stvordrot) a bezali na 512 kbit/s.

to my sme bezali kedysi 3 mbit po 4drote po kabli asi 15km dlhom...
(a 2mbit po 2drote)

 Quantum mechanics: The dreams stuff is made of.