[linux] LowPower Pentium:: Flash Disk

Michal Zimen mizu na nextra.sk
Středa Květen 16 00:03:45 CEST 2001

NAzdar.

 Uz som sa v tom trosku viac posprtal a tu su moje postrehy:

Ide on DiskOnChip od firmy M' Systems. Kapacita (zatial) 8MB.

V jadre som nasiel podporu pre tento driver+ kompilacia
NAND Flash Translation, aby to asi vyzeralo ako blokove zariadenie ?

Vytvorenie novych zariadeni:
  mknod  /dev/mtd0
  mknod  /dev/nftla
  mknod  /dev/nftla1

Jadro prebehlo v poriadku, aj pristup na toto zariadenie funguje
"celkom" spolahlivo. Celkom preto, lebo obcas to trochu spomali,
ale este sa to nezaseklo !
Montovanie tiez bez problemov.

Teraz moje nove problemy:

1. Chcem z tohoto zariadenia bootovat.
(Uz tam cely root filesystem, takze zatial taham jadro z diskety.)
Pri starte lilo mi povie ze nemoze obsluzit toto zariadenie.
(Mam spravne parametre "root=/dev/nftla1",boot="/dev/nftla")

2. Da sa nejak zistit nastavit novy MBR do tohto zariadenia ?
"Omylom" som si totizto premazal MBR s MBR z disku a teraz sa tam ani
nemozem dostat. Skusal som fdisk a tam zmenit Cylindry,Hlavicky,...
ale stale ma to nechce pustit ?
Zalohu dobreho MBR som ulozil na flash disk a ten je v nedohladne :))
(Asi velka sranda !)

Da sa to nejak "vypocitat" (sektory, hlavicky), ked poznam celkovu
kapacitu ?

S pozdravom
				M1zu

/*