[linux] Re: [sklug] Navrh na projekt SKLUGu

gasparovic na posam.sk gasparovic na posam.sk
Neděle Květen 20 11:53:03 CEST 2001

Ahojte,

>   najprv sa chcem ospravedlnit za cross-post. Myslim vsak, ze mam
>celkom zaujimavy napad na projekt SKLUGu. Tak mi ho prosim okomentujte,
>pripadne ma usmernite.

Ano.

> [...]
>konfiguraciu apod., cisto z uzivatelskeho hladiska. Ked dostane
>clovek komercny OS, ma k nemu dokumentaciu pre zaciatocnikov. Nechcem
>samozrejme, aby si novy clovek sam instaloval Linux, ani nastavoval
>Apache, ale takato knizka by sa dala pouzit napriklad pri nasadzovani
>do firiem alebo jednoducho by ju mohol predajca pocitaca dat k systemu
>s Linuxom. Jednoducho nieco, co moze byt pre uplneho zaciatocnika s
>pocitacmi, aby nemusel prechadzat z Windowsov, ale naucil sa robit veci
>priamo na Linuxe. Ziadny command-line, cisto KDE a GNOME a skor takym

Tiez ma taketo nieco napadlo, ked som videl od chlanov z CZLUGU
zbornik clankov ktory vydali.

>   Knizku by som si predstavoval ako e-book, to je nie realne vydanie,
>ale volne pristupnu na Internete, s tym, ze v pripade zaujmu by ju SKLUG
>mohol vydat/vytlacit, ale to je fakt na vedlajsiu kolaj IMHO.

Hlavne aby bola v nejakom standardnom formate html, pdf a pod.

>   Kebyze sa dohodneme na filozofii, mohol by ju spravit kolektiv
>autorov, jeden clovek by napisal jednu kapitolu alebo aj viac, potom by to
>mohol kazdy komentovat (tvorilo by sa to v duchu open-content na sieti).

Treba nato urobit minimalne samostatny mailing list kde by sa o tom
hovorilo.

>   Ide o to, ze vsetci tu hovoria o tom, aky je Windows zly, kampan
>Zdarma a legalne tiez sice hovori, ze sa da pouzivat Linux, ale realne
>je dost tazke pre noveho uzivatela zacat s Linuxom, ku Windowsom
>ma predsalen manual. V knizke by sme ho mali naucit zakladne veci:
>browsovat po Internete, spravovat si postu, pisat dokumenty, tlacit,
>pustat CDcka a mp3, irceckovat, ...

Presne tak, pretoze vela ludi odradi ze musia prestudovat 10 knih aby si
nieco
nastavili. Preto uzivatela radsej zostavaju vo Win. Mne osobne zase chyba
vo Win moznost ovladat vsetko z konzoly - ale to som odbocil.

>   V ziadnom pripade tam nechcem (teda nie ze by to tam nesmelo byt, ale
>nebude to jadro) niekoho ucit instalovat Linux (moze byt spomenute,
>ale v sucasnosti by som to radsej nechal na pokrocilejsieho usera),
>nastavovat servery, bezpecnost, apod.

To by uzivatelov urcite nepritiahlo, treba ist cez GUI - KDE alebo GNOME.

>   No a potom uz velmi utopisticka myslienka (hih) by bola upravit
>nejaku znamu distribuciu (som za Mandrake kvoli jednoduchej instalacii
>alebo Debian, lebo je GNU, ale konecne rozhodnutie padne na toho, kto sa
>to naozaj rozhodne spravit), aby obsahovala vsetko, co poriadny slovacisko
>potrebuje: out of box pracujucu slovensku klavesnicu v KDE a v GNOME,
>slovensko-anglicky slovnik, rovno fungujuce slovenske fonty, ...

To by sa urcite zislo.

>   Distribucia tohto CD by sa mozno dala dohodnut s predajcami
>pocitacov, vyrobu by sme zabezpecili u nejakeho burncd, vypalcd apod. (s
>tym, ze SKLUG by za predaj tohto CD dostal proviziu, kedze mu bude robit
>prakticky vsetku reklamu aj ho bude vyvijat) a dalo by sa samozrejme
>stiahnut.

Myslim, ze je to realne.

>   Osobne mam projektov vyse hlavy, ale urcite by som minimalne s tou
>knizkou zacal (koordinacia, vyber pojmov, par kapitol). Sam to urcite
>nebudem robit, ak mate niekto konstruktivne navrhy, tak som za.

Tiez mam rozpracovanych tisic veci, ale urcite by som mal
snahu minimalne nejako pomoct, pripadne sa aj zapojit do pisania.

S pozdravom Ing. Peter Gasparovic, gasparovic na posam.sk,
peterg na ba.telecom.sk