[linux] Re: [sklug] Navrh na projekt SKLUGu

Zdenko Podobny zdpo na mailbox.sk
Pondělí Květen 21 22:25:33 CEST 2001

Myslym Juraj, ze sekcii o instalacii jednotlivych distribucii sa nevyhneme. Mozno by bolo
zaujimavejsie pospi instalacie urobit ako samostatny projekt na linux.sk. Nieco na styl, ze
uzivatelia, ktory by instalovali napr. teraz Mandrake 8.0 alebonovy Debian by opisali step-by
-step instalaciu  a podobne by mohli robit aj uzivatelia ostatnych distribucii. Tak by boplo
zabezpece, ze nikto sa nebude moct stazovat "Preco ste tam nedali toto alebo ono".

Moja skusenost zatial je, ze ludia su dost vystraseny z veci ako je rozdelovanie disku, kam
to nainstalovat (na vfat {ci ako sa sialenstvo vola}, ako nastavit lilo, grub, co by mali vediet
pred instalaciou. Ak ked im instalacny program ponukne rozumne moznosti, mohli by chceli
vediet presne co ich caka. Pomohli by urcite aj screenshoty, ale neviem ako ich urobit z
instalacie....

Tak isto by mohli pomoct aj ludia, ktorych kamarati by chceli vyskusat linux. Proste,  aby im
ho oni nenainstalovali, ale aby im iba radili a nechali ich ne si to urobia sami. A potom podali
nejaky report o FAQ, problemoch atd... Nas problem totizto je, ze vacsina uz nejaky ten rok s
linuxom pracujeme a mozno sme az prilis odstrhnuty od problemov, predstav a ocakavani
win_ludi...

Myslym ze celkovo ten projek je super. Ale treba vybrat temy a nejakych ludi, ktory ich budu
spravovat (t.j. ktory budu rozhodovat,co tam bude a co nie). Proste ak bude niekto mat co
povedat k teme (napad skusenost iny postup) - nech posle info spravcovy temy a tento to
moze zaradit ... Pripadne sa to neskor moze clenit na pre zaciatocnikov a pre pokrocilych.
Takto dostanu sancu sa zapojit aj ludia, ktory nemaju dostatok casu ale isto troskou by
vedeli pomoct. a myslym si ze takychto ludi je tu dost.

Zdeno