[linux] WIN A LINUX

Marcel Telka marcel na telka.sk
Pondělí Květen 28 09:33:30 CEST 2001

Napísané dňa 28.05.2001 02:02:17 +0200, (autor: ZVEZAK):
> [...]
>hdd a ked som na win hdd tak ten zase nevidi linuxovy disk
>disk som upravoval v partition magic pod win a dopadlo to tak ze d:\ som
>dal pre linux takze ho uz nevidim pon windowsami ale ked pustim partition
>magic tak tam je ze to d:\ kde mam linux je stale fat32 ale je hidden
>takze je nejaka cesta ako sa da zo spusteneho linuxu pristupovat na
>fat32disk este nizssie su nejake info z partition info
>skusal som to najs po strankach na nete ale bezuspesne dalsia vec som v
>linuxoch uplne novy tak ak je niekto kto vie riesenie prosim o podrobne

Ahoj

Ok. Zacnem od zaciatku :-)

Tvoj disk sa pod linuxom vola /dev/hdX, kde X je:

a .... ked je to primary master
b .... ked je to primary slave
c .... je secondary master
d .... je secondary slave

(predpokladam, ze mas IDE disk a pouzivas standardny ide radic).

Jednotlive particie su oznacene /dev/hdXY, kde Y je cislo vacsie ako 0.

Ked si chces poriet rozdelenie disku pod linkuxom napis (ako root):

fdisk -l /dev/hdX

Podla Tvojho vypisu z partition magic predpokladam, ze mas nieco taketo:

/dev/hda1 FAT32
/dev/hda2 FAT32
/dev/hda3 Linux (ext2)
/dev/hda4 Linux swap

Preco mas /dev/hda2 oznaceny ako hidden netusim, nic Ti vsak nebrani si ho
pod linuxom pozriet. Zoznam diskov (resp. particii), ktore linux momentalne
pouziva ziskas prikazom mount. Predpokladam, ze v zozname, ktory Ti vypise
prikaz mount nebudes mat /dev/hda1 a /dev/hda2 (ak tam su, tak je tam aj
uvedena cesta, kde su pripojene a teda kde si ich mozes pozriet). Ked si
chces pozriet (pripojit) napr. /dev/hda1, zadaj:

mount /dev/hda1 -t vfat /mnt/disk

kde /mnt/disk je adresar, ktory musi existovat a mal by byt prazdny.

Ako z Windowsov pristupovat na /dev/hda2 neviem (mozno bude treba zrusit
ten hidden flag...).

/dev/hda3 (Linuxova particia) nie je standardne pod linuxom viditelna.
Existuju vsak nejake programy, ktore ti ju spristupnia (skus pohladat na
nete nieco ako explore2fs).

--
| Marcel Telka <marcel na telka.sk> |