[linux] Prehadzovanie kernelu za behu (WAS: quota - VYRIESENE)

Středa Květen 30 10:35:27 CEST 2001

On Wed, May 30, 2001 at 09:22:05AM +0200, M.F. PSIkappa wrote:
> PCI a IDE hotplug nieje softwarova zalezitost,ale HW,
To nie je pravda. Linux totiz podporu pci hotplug moc dobre nepodporuje.
Sledujem lkml takze viem. Vsak si to skus, nech mas hocaky hardware, bez
podpory drajvrov ti zmrzne comp. Naopak, s podporou drivrov by malo ist
hocico.

> HotPlug IDE pod linuxom funguje a celkom spolahlivo aj s nehotplug
> zariadeniami, trik je v tom, ze musis mat IDE driver ako modul, staci
> rmmod, odpojis IDE disk, pripojis novy a das insmod, skoda, ze primary
> disk musi byt SCSI :-) Vyskusane, overene.
Hej, lenze ked mas len IDE disky tak je to naprd, napr. ked vypadne jeden disk
z RAID array tak musim na vymenu restartnut comp. Hedrick momentalne pracuje
na prodporu IDE hotpluggingu priamo v jadre a zevraj to uz trocha funguje
(podobne ako s SCSI mozes bez problemov hotplugovat cez
add/remove-single-device, s IDE to pojde cez hdparm).

> 	Ked menis hlavny disk alebo jedinu sietovu kartu, tak mas uplne
> jedno ci to restartnes alebo nie, aj tak ten stroj/sluzba bude pocas
> vymeny nedostupna
Neni, lebo prave ked menim disk v raid array tak keby fungoval hotplug tak
vypadok sluzby je nulovy, array furt funguje, takto musim minimalne raz
restartovat. Podobne pri sietovke, pridam zatial ipcku druhej karte a downtime
je mensi.

> a niekedy reboot celkom prospeje systemu.
mytus MS, ked sa to tak deje tak je nieco zle :-)

> Linux sice dokaze bezat bez restartu ako vacsina normalnych unix like
> systemov, ale na mission critical priemyselne veci (atomova elektrarna) sa
> pouzivaju predsa len ide OS.
:-) My mame nejake divne problemy tak som spravil zo stareho hardwaru cluster
na routovanie. Je to velmi inteligentne, ked aktivny vypadne, druhy
automaticky preberie funkciu. Rovnako ked zbada ze napr. vypadol transparentny
www proxy server, okamzite presmeruje traffic. Takze do znacnej miery sa
napasovava vypadkom automaticky.

Tuna mi to nevadi ze nejde hotplug resp. deju sa restarty, lebo hardware bol
strasne lacny a vypadok maly. Ale ked mam neviemkolko gigovy fileserver ktory
musi pri boote fsckovat, tak to nasere, toto mirrorovat uz neni take lahke
(resp. lacne).

> Mas to otestovane, ako spolahlivo to funguje ? Je to nejako zavisle od
> verzie kernelu (patch kernelu)?
Je to modul do jadra. Skompilujes modul pre jadro ktore prave bezi, loadnes
ho, remountnes fs readonly popripade este syncnes, spustis ten program a
okamzite ti nabehne nove jadro. Skusal som to kedysi (priznavam sa nepouzivam
to pravidelne).

> Link som nasiel, ale nefunguje (http://www.scyld.com/software/monte.html)
Ja to dade mam.

> PSIkappa
> psi na atlantis.sk
S pozdravom,

         The computer revolution is over. The computers won.