[linux] Docbook a slovencina

Zdenko Podobný zdpo na mailbox.sk
Neděle Listopad 4 18:46:20 CET 2001

Thu, Oct 25, 2001 at 09:44:31PM +0200, Jan 'judas' Tomka napisal:
> Cafes,
> vsimol som si to az teraz, a fakt to vyzera ohavne. Skutocne neviem, kde
> je chyba, ale dost ludi ma problemy spojene s DocBookom a snad by bolo
> na case dat dokopy zoznam problemov, lokalizovat problematicky soft
> (jade, jadetex, dsssl) a poslat reporty autorom. DocBook je fakt
> namakana vecicka, ale zatial len pre latin1. Bolo by s tym treba nieco
> spravit.

Asi som nasiel spravnu odpoved (ak som spravne pochopil z
http://www.kosek.cz/xml/db/) jadetex je 'svojska' verzia TeXu a teda
nemozes od neho cakat to, co od (La)TeX - riesenim je asi najst hacknut
jade
a donutit ho vyprodukovat tex, ktory mozes poslat do latexu a teda
ziskat vsetky vyhody s tym spojene....

> P.S: juraj -- dik za ten skript

Po rychlom prezreti si vyssie uvedenej stranky ma napadlo niekolko
veci, ale momentalne mam velmi malo casu na to aby som sa s tym hral.
Ale niekolko postrehov:
1. jade by mal zvladat kodovanie (latin2, utf, win....) - je tam
prepinac -b

2. ak sa nechcem hrat s prepinacom -b, a nechcem robit konverziu, tak
ked si spravim svoj .dsl kde dam patch co mi poslal judas a spustim:
jade -d moj.dsl#html -t sgml -i html -o kniha.html kniha.book
Toto mi vygeneruje spravne html stranky bez toho aby som musel patchovat
orinalny docbook alebo jade t.j. staci mi upravit Makefile a nie je
problem s generovanim stranik o celom svete (ak budu mat jade)...
Mam podozrenie, ze keby sa niekto pohral a vytvoril poriadne slovak.dsl,
tak by sa dalo zariadit aj to zarovnavanie do bloku (nie len dolava)
plus nepozivanie konverzie ani pre ps...
Zdeno