[linux] SMP : Linux vs. Win

Marek Blasko blasko na vuje.sk
Pondělí Listopad 5 11:03:20 CET 2001

> Zdravim,
>
>         mohol by mi prosim niekto obajsnit nasledovne.
> Cital som, ze dual processor ma vyznam iba vtedy, ak sa planuje robit
> s aplikaciami, ktore su navrhnute bezat na viac procesoroch (uz si
> presna nepamatam ake to boli) a ze v aplikaciach ako win office a pod.
> je prirastok vykonnosti iba cca 10%.

je to pravda pokial je apl;ikacia ako jeden proces nie viac ktore medzi
sebou komunikuju tak je zrychlenie mensie. zrychlenie je dane tim ze pri
takejto aplykacii bezi system na jednom procaku a druhy moze byt cisto
zatazeny aplykaciou takze vykon bude ako keby to bezalo na masine co je
o trochu rychlejsia. ale ak program pouziva theady alebo viac procesov
moze bezat teoreticky takme N (pocet procakou) krat rychlejsie. takze
napriklad X ti nepojde omoc rychlejsie ale apache ano ;)

>         Neplati toto nahodou iba (hlavne) pre windows?

nie zale hlavne na aplykacii na OS zalezi len to kolko vykonu stratis na
rezii.

>         Ak je kernel zkompilovany s podporou SMP, vyuzivaju sa oba
> procesory do rovnakej miery bez ohladu na to, ci beziaca aplikacia
> bola navrhnuta pre jeden alebo viac procesorov?

nie mam tu dvojprocesorovu masinu (pIII 800) ktora robi to co predtim
pPRO 180 takze druhy procak sa vyuziva akurat ked kempilujem alebo robim
stress test ;)

--
Ti, ktori vymenia svoju slobodu za bezpecie, si nezasluzia ani slobodu
ani bezpecie.

--
"Ste svedkami nekonecnej spravodlivosti noveho storocia.
K smrti vyhladnuty civilisti cakaju, az budu zabity"