[linux] SMP : Linux vs. Win

Marek Blasko blasko na vuje.sk
Pondělí Listopad 5 13:50:06 CET 2001

> > ak si to dobre pametam tak ano.
>
> Nie, je to hlupost!

zalezi jak otazku pochopis. ja som to pochopil tak ze skompilovany
program bude pouzivat vlakna potom mam pravdu ale ak sa to tyka kniznic
tak mas pravdu ty.

> Jedna vec je samotna kompilacia programu. Ak
> 'make' zisti (ak ma tu schopnost), ze bezi na viac-procesorovej
> masine, dokaze kompilovat program s efektivnym vyuzitim vsetkym
> procesorov.

to je otazka make nie programu ktory kompilujes.

> Druha vec je samotny skompilovany program. --enable-threads vacsinou
> znamena, ze sa maju kniznice kompilovat ako thread-safety, teda, ze
> ich funkcie mozu byt volane z viacerych vlakien naraz. (to je casto
> netrivialny problem). V pripade programov to moze znamenat, ze sa
> maju s takymi kniznicami linkovat. V neposlednom rade tato volba
> moze ovplyvnit niektore prepinace kompilatora (zavisi od platformy),
> aby generoval tzv. reentrantny kod, teda kod vhodny na paralelny
> beh.

otazka bola polozena tak ze sa dala pochopit viacerimy sposobmy. a
hlavne zalezi od toho co v danych zdrojakoch "Configure" mysli tym
--enable-threads

> Efektivne vyuzitie vsetkych procesorov zavisi od architektury
> samotneho programu. Viac-vlaknove programy mozu bezat aj
> na jedno-procesorovych systemoch a poskytovat vyssi vykon ako
> jedno-vlaknove ekvivalenty.

ano ale na viacprocesorom uz to nebyva pravda.

> Vsetko sa odvija od navrhu algoritmov priamo v zdrojakoch, neexistuje
> ziaden prepinac kompilatora, ktory by prinutil jedno-vlaknovu alebo
> zle napisanu viac-vlaknovu aplikaciu aby vyuzila viac-procesorove
> prostredie.

otazka bola na Configure nie na kompilator.

--
Ti, ktori vymenia svoju slobodu za bezpecie, si nezasluzia ani slobodu
ani bezpecie.

--
"Ste svedkami nekonecnej spravodlivosti noveho storocia.
K smrti vyhladnuty civilisti cakaju, az budu zabity"