[linux] Re: SMP : Linux vs. Win +

Pondělí Listopad 5 15:27:06 CET 2001

-> 	aj ked som nechcel, asi som sa predsa len nie celkom presne vyjadril.
-> Ide mi o to, ze planujem dat si dokopy novy komp a kedze sa objavil MB na
-> dual-athlon, zacal som o nom uvazovat. Prehladal som zopar stranok (o ktorych
-> som pisal v prvom maili) kde som sa dozvedel, ze nakoniec by som z druheho
-> proc. ani uzitok nemusel mat. Zalezi to od toho, co chcem s pocitacom robit.

Tazko povedat. v dnesnej dobe sa kupuju viacprocesory len v pripadoch ze si
budes isty ze 1 CPU nebude stihat. na rychlom procaku ti moze bezat naraz
viac veci bez toho aby si to zbadal. V pripade behu vela programov naraz je
velmi dolezita RAM - interaktivne veci vacsinou nezeru 100% CPU a v
poslednom case pri rychlych procakoch uz vobec nie.

-> 	Mal by to byt workstation - matematicke simulacie, image processing,
-> programovanie, sci-visualisation, ale hlavne rychly desktop (X, QT -> KDE).
-> 	Kniznice na sci-vis maju paral. algoritmy, simulacie si programujem sam
-> (Java), takze tam by som sa rad sam dopracoval k paralelnym algoritmom.

-> 	Tak jak? Oplati sa chvilu pockat na rozumnejsie ceny a kupit dual?

Podla toho co pises by si to vyuzil. Ak si ochotny investovat tie prachy tak
si kup dual. Nakoniec vacsina dual dosiek zvlada beh aj s 1. procakom...
jedine coho sa mozes bat je zeby coskoro tie procaky prestali alebo zeby si
potreboval rychlo upgradovat kvoli nejakemu HW. Co podla mna velmi nehrozi.
 M$ Win's are shit, do not use it !