[linux] Docbook a slovencina

Ján Tomka jan.tomka na stonline.sk
Pondělí Listopad 5 21:22:29 CET 2001

On Sun, Nov 04, 2001 at 06:46:20PM +0100, Zdenko Podobný wrote:
> Asi som nasiel spravnu odpoved (ak som spravne pochopil z
> http://www.kosek.cz/xml/db/) jadetex je 'svojska' verzia TeXu a teda
> nemozes od neho cakat to, co od (La)TeX - riesenim je asi najst hacknut
> jade
> a donutit ho vyprodukovat tex, ktory mozes poslat do latexu a teda
> ziskat vsetky vyhody s tym spojene....
nemam ani najmensiu predstavu, co robi jadetex a preco vystup nie je
kompatibilny s klasickym texom (ak nie je), ale toto asi nechcem ani
zistovat -- je to prilis velke a asi tam budu nejake dovody... skor by
stacilo, aby to dobre handlovalo rozne kodove stranky.

> Po rychlom prezreti si vyssie uvedenej stranky ma napadlo niekolko
> veci, ale momentalne mam velmi malo casu na to aby som sa s tym hral.
> Ale niekolko postrehov:
> 1. jade by mal zvladat kodovanie (latin2, utf, win....) - je tam
> prepinac -b
to som skusal, s iso-8859-2 to nevyhodi chybu, ale nerobi to nic ine --
ako keby som ho tam ani nedal...

> 2. ak sa nechcem hrat s prepinacom -b, a nechcem robit konverziu, tak
> ked si spravim svoj .dsl kde dam patch co mi poslal judas a spustim:
> jade -d moj.dsl#html -t sgml -i html -o kniha.html kniha.book
> Toto mi vygeneruje spravne html stranky bez toho aby som musel patchovat
> orinalny docbook alebo jade t.j. staci mi upravit Makefile a nie je
> problem s generovanim stranik o celom svete (ak budu mat jade)...
:) ved tento postup sa ti nepacil... a stale to dokaze iba html, co je
fakt blbe... inac, dsssl mozes vlozit aj priamo do sgml, takze ani
nemusis stale vlacit dva subory.

zatial to robim pomocou tej konverzie na entity, a jediny problem, co s
tym mam, je, ze jade hadze poziciu chyby podla suboru s entitami, takze
sa to trochu lisi od suboru, ktory mam editovat. ale to je fakt detail.

> Mam podozrenie, ze keby sa niekto pohral a vytvoril poriadne slovak.dsl,
> tak by sa dalo zariadit aj to zarovnavanie do bloku (nie len dolava)
> plus nepozivanie konverzie ani pre ps...
sorry, ale na toto sa nedam. mam taky blby pocit, ze s tex formatom to
nie je take jednoduche ako s html a na rtf sa nechytam vobec. a navyse,
som spokojny s tym, ako to mam teraz. :)

	judas