[linux] zalohovanie

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Středa Listopad 7 22:18:45 CET 2001

Ahoj,
> Ci pouzivat mirroring (raid 0), alebo ci nema niekto odskusanu nejaku
> feature. Ide mi nielen o celkovu zalohu systemu, ale aj o inkrementalne
> zalohy denne.

Mirroring _NIE JE_ zaloha. Zaloha je nieco, co ta zachrani pred smrtou,
ked sa ti niekto nabura do masiny a spravi rm -rf /* (pripadne
analogicke svinstvo).

Ja osobne zalohujem cez tar dolezite casti systemu cele na inu masinu
(cestou prehnane aescryptom) a databazy replikujem vstavanymi ficurkami
databaz. Samozrejme to nie je idealne riesenie pre kazdeho, takze mna
tiez celkom zaujimaju ine nazory/napady, hlavne na to inkrementalne
zalohovanie.

  Juraj.