[linux] zalohovanie

ondrej.pinka na sk.pwcglobal.com ondrej.pinka na sk.pwcglobal.com
Čtvrtek Listopad 8 09:46:37 CET 2001

> Ahoj,

>Mirroring _NIE JE_ zaloha. Zaloha je nieco, co ta zachrani pred smrtou,
>ked sa ti niekto nabura do masiny a spravi rm -rf /* (pripadne
>analogicke svinstvo).

suhlasim s Jurajom. mirroring by som povazoval za ochranu pred vypadkom
produkcnych serverov, teda udrzanie chodu aj ked jeden z diskov (serverov)
chcypne.

keby nahodou skapali obidva (obitri, obistyri, obi-n) servery, mas zalohu,
z ktorej by si mal byt schopny vytvorit prostredie 1:1 s povodnym (pokial
ide o dolezite produkcne servre, restore from backup by sa mal pravidelne
testovat).

>Ja osobne zalohujem cez tar dolezite casti systemu cele na inu masinu
>(cestou prehnane aescryptom) a databazy replikujem vstavanymi ficurkami
>databaz. Samozrejme to nie je idealne riesenie pre kazdeho, takze mna
>tiez celkom zaujimaju ine nazory/napady, hlavne na to inkrementalne
>zalohovanie.

myslim, ze inkrementalne zalohovanie je standard. imho zalohy by sa nemali
robit len na nejaky iny server. mali by byt este na paskach/dvd/...
tieto by mali byt odlozene v sejfe odolonom voci poziaru (samozrejme ten by
mal byt mimo budovy, kde su produkcne servre, kluce od neho by mali mat len
schvalene osoby), najlepsie je ulozit zalohovacie media niekde u
specializovanej firmy alebo v banke.

a este, ak niekto pouziva kryptovanie zalohovanych dat, private keys a
passphrases by sa mali tiez uchovavat v zapecatenej obalke na nejakom mediu
(hlavne nie na diskete, kedze je tak "spolahliva") v sejfe-co ked admina
(adminov) prejde elektricka? ;-))

a ine..;-)) sorry za offtopic. samozrejme vyssie uvedene nazory
reprezentuju len moje osobne nazory.

op