[linux] zalohovanie

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Čtvrtek Listopad 8 10:09:26 CET 2001

Ahoj,

> myslim, ze inkrementalne zalohovanie je standard. imho zalohy by sa nemali
> robit len na nejaky iny server. mali by byt este na paskach/dvd/...
> tieto by mali byt odlozene v sejfe odolonom voci poziaru (samozrejme ten by
> mal byt mimo budovy, kde su produkcne servre, kluce od neho by mali mat len
> schvalene osoby), najlepsie je ulozit zalohovacie media niekde u
> specializovanej firmy alebo v banke.

Toto je kanon na vrabce. Ked nam zhori serverovna, tak to mozeme cele
rovno zabalit :))). To sa neriesi tak, ze pouzijes najlepsiu a
najdrahsiu technologiu len aby si bol in. Ide o to, aby si neinvestoval
zbytocne vela penazi, ked strata servera ti prinesie mozno stratu 1/4
vynaleozenych investicii.

Takze toto je IMHO uplna kravina. Ja zalohujem na server v inej budove.
Samozrejme, banka ma ine naroky (dokonca ja zo zakona).

> a este, ak niekto pouziva kryptovanie zalohovanych dat, private keys a
> passphrases by sa mali tiez uchovavat v zapecatenej obalke na nejakom mediu
> (hlavne nie na diskete, kedze je tak "spolahliva") v sejfe-co ked admina
> (adminov) prejde elektricka? ;-))

sifruje sa to symetrickym klucom samozrejme, ktory mam v hexa tvare
vytlaceny a ulozeny v sufliku.

  J.