[linux] OT: Kniha Hacking bez tajomstva...

Ján Tomka jan.tomka na stonline.sk
Sobota Listopad 10 18:36:49 CET 2001

On Sat, Nov 10, 2001 at 09:12:36AM +0100, Marian Krivos wrote:
> Ku knihe Mistrovstvi v C++
>
> Nemyslim si ze by to bola zla napisana kniha. Podla mna je vyborna. Akurat
> ma jednu nevyhodu - nieje to ziadne "mäso pre profesionalov". Knizka je
> urcena hlavne pre ZACIATOCNIKOV a mozno aj MIERNE POKROCILICH. Tuto funkciu
> myslim plni na jednotku. Toto si mohol odhalit uz v predajni a nemusel si sa
> takto popalit. Mne osobne dala napr. nieco iba uplne posledna kapitola knihy
> a ak ju nahodou v buducnosti nepredam tak to bude prave kvoli tejto
> kapitole. Inak daleko lepsia kniha je, mimochodom od Computer Pressu,
> [...]

ja sa nechcem hadat o tom, ci je obsah knihy dobry alebo nie. ide mi
skor o formu, ktoru tomu dali prekladatelia a computer press. neviem, na
akej urovni je tvoja anglictina, ale ako sa mozes sustredit na temu, ked
mas v ceskom preklade v jednom kuse "spise nez" (z anglickeho rather
than), "stejne dobre" (as well) alebo "pod podminkou" (preklad condition
v kontexte stav, podmienky). a takychto hovadin tam nie je pat, su ich
tam stovky! akoze, som si isty, ze tu knihu by lepsie prelozil ktokolvek
z nas. polovica prikladov je prelozena, polovica nie a obrazky su
vyriesene extremne originalne -- tucny biely obdlznik cez vsetko
anglicke a na to preklad.

najvacsia haluska na celej knihe je asi register. pre taketo knihy velmi
dolezita vec, pre tuto zbytocnost. najdes tam polozky ako "netopir" -- v
jednom priklade sa premenna vola "bat", alebo "zbloudili strednik", co
fakt neviem, koho by napadlo, ze si chce pozriet nieco o zbloudilom
stredniku, "klavesa Enter" atd. atd.  niektore dolezite veci tam nie su
vobec, napr. define, hlavickove subory, a plno inych... a vrocholom je,
ze vsetky strany registra maju v hlavicke napisane Kapitola I. tak
neviem...

pocet gramatickych chyb a preklepov je tak strasne velky, ze fakt
neviem, ci niekto tu knihu cital pred tym, nez ju dali do tlace. chyby
su kompletne vsade -- od tiraze, kde je meno povodneho vydavatela s
malym pismenom, az po dodatky, kde sa dozvies o novom klucovom slove
"dejete". chyby su vsade, vsade, vsade.

jednoducho nedokazem prijimat nove informacie, ked ma kazdy jeden
odstavec prekvapi dalsou sprostostou a ja musim mysliet viac na peniaze,
ktore som za to vyhodil.

	judas

ps: dik za tie linky, precitam si original a potom sa mozeme rozpravat o
tom, ci je ta kniha dobre napisana.

<-- end of keci o knihe -->