[linux] Samba, netbios, problem s rutovanim siete

Jan Nemsak janko na kopernik.cc.fmph.uniba.sk
Pondělí Listopad 12 18:49:00 CET 2001

Cafte
Mam zopar zaujimavych probelmov (2).
Prvy je ze nejako sa mi nedari poriadne rozchodit to, aby sa DOSovske
masiny mohli napojit na sambu.
Predtym namiesto samby bol win2000 server a na DOSovskych klientoch bezal
iba protokol netbios.
Ja som teraz naintaloval na DOSovske stroje aj tcpip, aj sa mi propoja na
sambu, akurat maju stale nejake problemy, obcas nechcu zapisat subor,
alebo napriklad m602 nechce kopirovat subory, pritom nc alebo cez copy to
ide. Nemate niekto s tym skusenosti?
Alebo mozno by bolo riesenie, ze by sa opat pripajali cez netbios a
nebezalo by na nich tcpip, ale to neviem ak oprinutit linux aby kaceptoval
taketo pripojenie.

Druhu problem je asi s routovanim siete.
Ked vytocim ISDN linku pomocou kppp tak vsetko sa tvari ze ide v poriadku,
akurat nic nepignem a ked dam prikaz route tak mu strasne dlho trva (cca
30 sekund) kym vypise tabulku.
V messages je toto

Nov 12 02:22:40 center pppd[5170]: pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Nov 12 02:22:40 center pppd[5170]: Using interface ppp0
Nov 12 02:22:40 center pppd[5170]: Connect: ppp0 <--> /dev/ttyS0
Nov 12 02:22:44 center pppd[5170]: not replacing existing default route to
eth0 [192.168.1.254]
Nov 12 02:22:44 center pppd[5170]: local  IP address 213.81.147.57
Nov 12 02:22:44 center pppd[5170]: remote IP address 195.146.128.41

kedze mi bolo jasne ze to nejde koli " not replacing existing default
route " a nevedel som co s tym skusil stopnut zariadene eth0 a potom
nastartovat ppp a slo to, dokonca aj potom pocas pripojenia ked som
nastartoval eth0 tak vsetko islo a po zhodeni spojenia a znovu pripojeni
to tiez slo. Akuat ze sa resetne pocitac, tak treba zase prvy raz sa
pripojit az po tom ako sa stopne eth0 a potom to zase vsetk ofunguje...
Neviete mi poradit kde je problem? A hlavne ako ho vyriesit?

Dakujem
Jano