[linux] Spustenie propojenia na internet cez web, dve linky cez isdn a vykonnost samby

Jan Nemsak janko na kopernik.cc.fmph.uniba.sk
Čtvrtek Listopad 15 13:42:40 CET 2001

Cafte
V praci mame siet pripojenu na internet cez isdn. Doteraz to bolo
pripojene cez win2000 server, ale ja som to dal vsetko na linux, postu,
vyberanie posty a aj isdn. A chcel som pravit to, aby ked si dam
http://linuxserver sa mi zobrazila stranka, kde je link pripoj na internet
a zrus spojenie.
To som aj spravil, z php scriptu vykonovam prikazy ifup ppp0 a ifdown ppp0
Ale potreboval by som to, aby sa mi pri pripojeni vybrala posta a hlavne
aj odoslala, teda aby sa spravilo sendmail -q a fetchmail. Ale mam problem
s pravami. Sendmail -q moze pustat iba root. Vytacanie a pripojenie na
intarnet mi funguje, lebo som to povoli vsetkym uzivatelom, ale ako to
spracit s tym sendmailom?
susal som to spustat aj zo scriptu, ktoreho vlastnik bol root a dam sum
prava na ten subor +s a aj tak to neslo...
Ako docielim, ze ked sa t ovykonava nech to ma prava roota?

A druhy problem je ten, ze mame isdn 128, teda 64 to ide ked je to spojene
iba cez jednu linku a 128 ked je to cez dve. A vcera mi to robilo, ze
obcas vietil iba kanal 1 a obcas 2. On to automaticky vytaca podla potreby
alebo co?
Najradsej by som bol, keby sa to dalo spravit tak, ze cez web si kliknem
akou rychlostou sa chcem pripojit. Lebo ked sa vecer nieco stahuje, aby to
slo rychlejsie, ale cez den na odosielanie posty staci jeden kanal.

Treti problem mam s vykonnostou samby.
Na servery je foxpro aplikacia a pusta sa po sieti na klientskych
pocitacoch. (su iba shernute subory)
Ked skuim dat prepocitat nieco v strasne velkej tabulke tak na linuxe
(samba) mi to trva 30-35 sekund, ale ked to cele prehodim na win2000 tak
to trva iba 20 sekund. Neviete kde by mohol byt problem? A ked to testujem
po sieti nic ine nechodi, tym ze mi nieco ine zatazuje siet oto nebude.

 Vdaka
Jano