[linux] Volne scalable fonty s diakritikou

Peter proc Rockai proc na host.sk
Sobota Listopad 17 11:53:42 CET 2001

On Friday 16 November 2001 06:37, you wrote:
> Wed, Nov 14, 2001 at 03:08:47PM +0100, peter rockai napisal:
> Cau
Cau

> Ja si uz dlhsiu dobu planujem posvietit na Type1 fonty v distribucii,
> ale nemam akosi na to stale cas. Takze iba niekolko tipov:
>
> Vela programov potrebuje afm subory. A preto pokial nie je ccaron
> zadefinovany v afm, tak akoby neexistoval... Pokial k suboru neexistuje
> afm subor, tak ten ti dokaze vygenerovat napr. pfaedit (je sucastou
> napr. mandrake 8.1)
Hmm... Mozno bude prave tu problem. Pouzivam Xft/RENDER, takze fonty sa
rasterizuju inym sposobom nez pri klasickom X. Tie XftCache sa generuju
automaticky, aby sa nemuseli zakazdym prehladavat vsetky fonty. Je celkom
dobre mozne, ze udaje zistuje pri Type1 prave z *.afm.
Trochu som sa hrabal v Qt, a zistil som, ze pri tlaci (do ps) TrueType fonty
nejakym sposobom embedduje. Prave v tejto casti nastava s vacsinou windows
fontov zadrhel. Neobsahuju (tie embedded) totiz vsetky znaky, ktore su v
orig. fonte a namiesto nich tam da nieco ze undef ci tak nejak (nemam teraz
poruke tie fonty). A ghostscript pri prvom takom znaku skonci s chybou.
Paradoxne, Arial, Arial Narrow a Times New Roman idu v pohode aj tlacit.

> Ak mas nainstalovany latex, v nom su tiez Type1 fonty (aj amf, ked som
> to prebehol grep-om tak som dostal asi 10 zakladnych fontov (avantgar,
> courier, helvetic, times...) , kde ccaron bol...
LaTeX nainstalovany mam, ale v mdk8 nieje cs verzia, tak som si stiahol z
cstug-u metafont-ove cs* fonty a cstex/cslatex. Tusim som tam videl aj nejake
Type1 fonty, tak sa tam este mrknem.

> [...]
> Takze sa zda, ze sa treba iba pohrat s nastavenim xfs (t.j. nastavit
> cesty
> vytvorit afm subory s ccaron ake neexistuju, pridat zaznamy do fonts.dir
> fonts.scale nieco na styl:
> 'p052003l.pfb -URW-Palladio L-medium-r-normal--0-0-0-0-p-0-iso8859-2',
> ale najprv sa usiti, ci font naozaj ma aj iso-8859-2 kodovanie (staci sa
> zamerat na ccaron, tcaron, zcaron, ncaron, scaron) - pfaedit je v tom to
> smere vynikajuci pomocnik. A vsimol som si ze sa nejako zacali mnozit v
> adresaroch s fontami aj subory XftCache, takze mozno sa bude treba aj s
Ja som sa sice trochu babral s pfaeditom, ale dost casto mi segfaultoval, a
dokopy nic som s tym nedosiahol. Okrem toho, keby som mal kazdy font davat
dokopy cez pfaedit, asi by som sa zblaznil (je ich dost :).

> PS: A  vsimol som si este jednu vec: v adresary
> /usr/X11R6/lib/X11/fonts/encodings nemam subor pre iso-8859-2 (ani
> latin2) a mozno je to problem a mozno nie...
Myslim, ze to problem nebude, vsade mi totiz diakritika ide (gimp, kde).
Momentalne pouzivam asi tak 4 fonty (Arial, Arial Narrow, Times New Roman,
CouriMEEBol), vsetko windowsacke. Potom mam hrbu fontov, ktore sa nedaju
pouzit na tlac s diakritikou :(.

proc