[linux] CBQ, /sbin/tc

Bohdan Spes bohdan.spes na webconomy.sk
Úterý Listopad 20 08:50:46 CET 2001

Ukazkove skripty by potesili aj mna. Ak by si pouzil cbq.init , alebo tak
nejako sa to vola, tak tam je to jasne ako sa da orezat pasmo. Mna by vsak
zaujimalo ci niekto robil dynamicke orezavanie. Vysvetlim na priklade:
mam dve firmy v budove a jednu linku 128 Kbit. Pasmo mam rozdelene na dve
polovice 64 a 64 Kbit. Lenze ak jedna firma vyuziva pasmo pod 32 Kbit rad by
som tych nevyuzitych 32Kbit pridelil tej druhej firme. Ak vsak nerobi prave
druha firma, tak nech sa prenesie to pasmo na tu prvu. Ma niekto skripty na
taketo pouzitie ? Myslim si, ze je to dost bezny pripad.

Este jedna otazka: pouzival som chvilu cbq.init a mal som s tym zle
skusenosti. Napriklad som si oshapoval ftp. Spravil som jedno spojenie a dal
stahovat velky subor. Fungovalo to ako malo as na to, ze pri pokuse vytvorit
dalsie ftp spojenie sa mi to nepodarilo. Spojenie sa proste neadviazalo, lebo
bolo obsadene uplne pasmo pre ftp. Mate niekto podobne skusenosti ?

Bohdan