[linux] CBQ, /sbin/tc

lubos klokner lubos na klokner.sk
Úterý Listopad 20 09:02:42 CET 2001

[ Bohdan Spes 20.11.2001 wrote: ]
> Ukazkove skripty by potesili aj mna. Ak by si pouzil cbq.init , alebo tak
> nejako sa to vola, tak tam je to jasne ako sa da orezat pasmo. Mna by vsak
> zaujimalo ci niekto robil dynamicke orezavanie. Vysvetlim na priklade:
> mam dve firmy v budove a jednu linku 128 Kbit. Pasmo mam rozdelene na dve
> polovice 64 a 64 Kbit. Lenze ak jedna firma vyuziva pasmo pod 32 Kbit rad by
> som tych nevyuzitych 32Kbit pridelil tej druhej firme. Ak vsak nerobi prave
> druha firma, tak nech sa prenesie to pasmo na tu prvu. Ma niekto skripty na
> taketo pouzitie ? Myslim si, ze je to dost bezny pripad.

[root na firewall cbq]# cat cbq-0010.hw_in
DEVICE=eth1,100Mbit,10Mbit
RATE=100Mbit
WEIGHT=10Mbit
PRIO=1
LEAF=none

[root na firewall cbq]# cat cbq-0011.main_in
DEVICE=eth1,100Mbit,10Mbit
RATE=1Mbit
WEIGHT=100Kbit
PRIO=2
PARENT=0010

[root na firewall cbq]# cat cbq-0018.firma1_in
DEVICE=eth1,100Mbit,10Mbit
RATE=512Kbit
WEIGHT=51Kbit
PRIO=8
RULE=x.x.x.x
PARENT=0011
BOUNDED=no
LEAF=SFQ

[root na firewall cbq]# cat cbq-0019.firma2_in
DEVICE=eth1,100Mbit,10Mbit
RATE=512Kbit
WEIGHT=51Kbit
PRIO=8
RULE=x.x.x.x
PARENT=0011
BOUNDED=no
LEAF=SFQ

problem je ten ze TBF nevie nejak pochopit, ze ma priradit
viac pasma ked je volna linka...
je potrebne pouzit SFQ. (aby sa nezdalo, ze som moc mudry tak priznavam,
ze na toto prisiel mandos)

> Este jedna otazka: pouzival som chvilu cbq.init a mal som s tym zle
> skusenosti. Napriklad som si oshapoval ftp. Spravil som jedno spojenie a dal
> stahovat velky subor. Fungovalo to ako malo as na to, ze pri pokuse vytvorit
> dalsie ftp spojenie sa mi to nepodarilo. Spojenie sa proste neadviazalo, lebo
> bolo obsadene uplne pasmo pre ftp. Mate niekto podobne skusenosti ?

nie, funguje mi to dobre... avsak ja neshapujem
na sluzby ale kazdej IP pridelujem nejake pasmo

--
lubos klokner <lubos na klokner.sk>