[linux] mala lan

Ivan ivan na wg.sk
Středa Listopad 21 11:02:14 CET 2001

Dňa Pondelok 19 November 2001 18:49 ste napísali:
> Podla mna rozumne riesenie by bol stroj s linuxom, ktory by robil
> gw+fw+proxy. posta je skladovana u providera, odkial sa berie cez
> pop3 a smtp by sa pouzival tiez u neho. Pokial by sa nedalo vytacat
> automaticky pri poziadavke na proxy, alebo na poslanie posty(co
> neviem ako by som robil bez vlastneho smtp), nevadilo by ani
> vytacanie rucne.
>
> Co si o tom myslite?

... ze na tom nie je nic zlozite ;)
ale odpoved nie je zhrnutelna do jedneho mailu.
treba nastudovat manualy:
firewall - iptables
vytacanie - pppd, pripadne diald
stahovanie mailov - fetchmail
triedenie - procmail alebo maildrop
odosielanie - zvolit si vhodny MTA (sendmail, postfix, exim, qmail, ...
mozna je integracia nejakeho antiviru)
proxy - squid (alebo ine - niekomu moze vyhovovat wwwoffle)

vsetko je velmi dobre zdokumentovane, len treba studovat ;)
ivan.