[linux] Moje CBQ nano-how-to

Jaro Kovacik jkovacik na krajsudke.sk
Čtvrtek Listopad 22 08:28:54 CET 2001

Zdravim,

  vidim ze sa tu rozoberal problem s CBQ. Ja som s tym pred casom
  laboroval, takze dovolil by som si postnut zopar postrehov.

  CBQ dokaze limitovat iba outgoing traffic na karte. Ked niekto chce
  limitovat pouzivatelov v tahani, tak musi aplikovat CBQ na vnutornej
  karte.

  CBQ nie stale dokaze (pri TBF) pridelit nepouzite pasmo. Ak vam ide o
  to, tak treba pouzit direktivu LEAF=none.

  Ukazka:

  cbq-0002.root
  -------------
  DEVICE=eth0, 10Mbit, 1Mbit
  #interfejs moze mat aj ine parametre. Napr =eth0, 128Kbit, 13Kbit
  RATE=512Kbit
  WEIGHT=51Kbit
  BOUNDED=yes
  #nebude prilepsova tejto triede ak v inej bude nieco navyse...
  ISOLATED=yes
  #neprilepsi inej triede to, co sa tu nepouzije
  PRIO=8
  #je to iba trieda
  LEAF=none
  ----EOF----

  cbq-0003.user1
  DEVICE=eth0
  #cez toto zariadenie budeme robit shaping na tohto pouzivatela
  RATE=128Kbit
  WEIGHT=12KBit
  BOUNDED=no
  #tento pouzivatel dostane nieco navyse ak to bude mozne...
  ISOLATED=no
  #... a ostane solidarny (ak bude treba niekomu inemu prilepsit a tu
  nebude 100% vyuzitie)
  PRIO=5
  PARENT=2
  #rodicovska trieda je zo suboru cbq-0002.root
  LEAF=none
  #tu nepouzivam TBF aby mi to priradilo nepouzite pasmo
  RULE=192.168.1.11/32
  #kazdy OUTGOING traffic na VNUTORNOM interfejse pre tohto
  pouzivatela
  ----EOF----

  cbq-0004.user23
  --------------
  DEVICE=eth0
  RATE=64Kbit
  WIGHT=6Kbit
  BOUNDED=yes
  #takto to bude vyzerat ked ma pouzivatelia nahnevaju ;-)
  ISOLATED=no
  prio=5
  PARENT=2
  LEAF=none
  #tieto dva posledne riadky o5 hovoria, ze sa bude pridelovat pasmo z
  vyssie definovanej triedy (cbq-0002.root)
  RULE=192.168.1.12/32
  RULE=192.168.1.13/32
  #tu mame naraz dvoch...
  ----EOF----

  Ak niekto chce limitovat napr. web, moze to spravit tak, ze da
  RULE=:80,192.168.1.0/24 a bude to limitovat vsetok traffic Z
  lubovolnej adresy z portu 80 do celej siete.
  Ale to uz sa s tym treba pohrat podla vlastnych predstav.

  Ak je tu niekde nieco chybne tak sa ospravedlnujem a poprosim o
  zaslanie opravy. Ak ma niekto problem nech sa mi ozve a budem
  sa snazit pomoct.

S pozdravom,
 Jaro

----
BitchX Does your mommy know you use BitchX?