[linux] OT: Preco aj NAS odpocuvaju?

Adino adino na ibl.sk
Pondělí Říjen 1 10:17:36 CEST 2001

Dufam ze akciu podporite bannermi.
Adino
Nie je to tak davno, co ludia strngali na namestiach klucmi za lepsi svet -
za slobodu bez policajneho statu. Mnohy nam davali za vzor Ameriku,
vtedy aj teraz, ako symbol svetovej slobody. Su ale veci, ktore ani
obcan tzv. slobodneho statu nesmie vediet. Su veci ktore vlada zamlci, veci
o ktorych sa radsej verejne mlci - to su tajne statne policie ktore maju
moc kontrolovat kazdeho, organizacie, ktore su este mocnejsie ako vlada
sama. S velkym nadsenim sme odzvonili StB.

Dnes s oblubou mnohy z nas pouzivaju Internet, e-mail je bezna forma
komunikacie. A viete pritom, ze NSA (National Security Agency - Americka
Agentura pre Statnu Bezpecnost) a jej pobocky v inych krajiny vsetku nasu
komunikaciu sleduju a odpocuvaju? Staci poslat e-mail, a uz Vas sleduju.
Staci si pozriet stranku, a uz o Vas vedia. System uplnej kontroly
elektronickej komunikacie, a teda aj Internet-u, nikdy nemal rozmery takmer
celosvetovej kontroly obcanov. Dnes je to skutocnostou - a zakryvat si pred
tym oci je nasa vlastna zbabelost.
Internet zotrel rozdiely medzi narodmi a rasami, Internet sa stal symbolom
slobody slova a slobody nazorov. Ludia sa vedia rozpravat bez predsudkov, a
to je vzacne - vsetci sme sa stali "Sietoobcanmi" (Netizens). Malokto
pritom vie, ze spionazny system Echelon nas vsetkych, aj prave Teba a
prave Teraz sleduje. Kto za tym stoji? Kto si prisvojuje pravo nazerat do
nasho sukromia? Kto nam zaruci, ze to pravo nebude zneuzite, hoci vieme ze
uz neraz bolo? Kto nam zaruci, ze nam postupom casu nebudu odobrane aj
ostatne prava a slobody?

Myslite si, ze vas sa to netyka? Poviete si: "Ved ja neposielam tajne
maily.". Tak preco potom nenapisete priatelke(priatelovi) dopis na
korespondencny listok ci pohladnicu. Kazdy clovek ma pravo na ochranu
sukromia, a je nielen jeho moznostou, ale aj povinnostou si toto pravo
chranit.

Odpocuvanie (Echelon) sa tyka aj nas, a ludia maju pravo na informacie.
Preto bol na 21.Oktobra 2001 vyhlaseny svetovy "Jam Echelon Day" (Den
Zahltenia Echelonu). Posli tento mail tym, ktorych to bude zaujimat, aby si
ich upozornil na to, ze ich niekto moze prave teraz odpocuvat.

Blizsie informacie o Echelone najdes na       http://uid0.sk/echelon

Ak sa chces zucastnit Dna Zahltenia Echelonu, mozes nechat automaticky
pripravit a poslat priatelom zaujimavy e-mail upozornujuci na tento fakt -
formular na odoslanie emailu najdes na      http://uid0.sk/echelon/mail.php

Aj  JA  som obcanom Internetu, aj JA mam pravo na sukromie.