[linux] OT: Preco aj NAS odpocuvaju?

Úterý Říjen 2 09:36:15 CEST 2001

On Tue, Oct 02, 2001 at 09:15:26AM +0200, phobie wrote:
> jednostranny nazor, windows ma takmer take iste moznosti zabezpecenia
> sukromia ako linux
Absolutne nesuhlasim, lebo si 100% zavisly na sukromne firmy ako MS. Nemas
moznost si checknut, co pocitac vobec robi. Napr. ked si nainstalujes PGP, prd
ti to pomoze ked ma OS backdoor a umozni "tym zlym" pristup tam kam nemaju.
A keby aj niekto ten backdoor nasiel a verejne nan poukazal, tak sa vlastne
nic nedeje, ved to je normalne.

Keby niekto nasiel backdoor v jadre linuxu tak autorov a tych co prijali
patche komunita zotrie ze uz si ani nepipnu.

> a ani linux neriesi hlupost uzivatela,
Netvrdim.

> skor tam ide o tu siroku vrstvu ludi ktoru ich pouzivaju ale to je vec
> marketingu a linux_in_retail_and_hospitality.rtf.
Aj to je pravda. Ale furt to neznamena ze Windows sa zabezpecit da. Lebo sa
neda z principialnych dovodov (closed-source).

Samozrejme, neznamena to ze nahodne vybrata instalacia linuxu je viac bezpecna
ako nahodne vybrata instalacia windowsu. Len pod linuxom mas moznost
zabezpecit veci, ktore pod windowsom nemozes.

S pozdravom,

              To boldly go where I surely don't belong.