[linux] OT: Preco aj NAS odpocuvaju?

Úterý Říjen 2 10:24:20 CEST 2001

-> > Paci sa ti predstava ze linux bude v statoch nelegalny?

-> To je z praktickeho hladiska picovina, lebo ved aj statne organizacie v
-> USA pouzivaju linux tiez, a dokonca NSA ma vlastnu "distribuciu" :-). Si
-> myslis ze schvalia zakon ktory ich prinuti vyhodit zhruba polovicu ak nie
-> viac infrastruktury a nakupit licencie od MS proti ktorym vedu sudne
-> spory? Toto je podla mna dostatocny argument proti.

Vies, lenze statna sprava je jedno a senat respektive kongres respektive
propagandou FBI a CIA zblbnuti ludia co pisu Zimmermanovi maily ze ako sa
citi s krvou 5000 obeti teroristickeho utoku na WTC (lebo teroristi si
iste posielali maily sifrovane PGPckom) na rukach je zase nieco ine.

Ak kongres odsuhlasi ten blby zakon, a najvyssi sud ho nevyhlasi za
neustavny; dufajme ze aspon najvyssi sud zlozeny z dlhorocnych sudcov a
znalcov prava bude vediet ze je to porusenie prava  na sukromie, avsak isti
si tym byt nemozeme pretoze v USA presli uz ine picoviny.

-> > Hej ale ked nepouzije windozak SSL a pozre postu ....
-> > Windozak vie prd co je ssl , vie prd ze pop3 je nahowby a veselo pouziva free
-> > pop3 servery a este sa tesi ako s tym vybabral.

-> ... a tak mu treba. Ja pozitivnu linux-advocacy (resp. open-source-advocacy)
-> robim, ale uzivatelia maju zrejme priority inde.

Yo, oni maju prioritu bezpecnost a su ochotni za nu predat aj ravo na
sukromie a svoju slobodu ("Patriot" Bejnamin Franklin k tomu povedal "Ti,
ktori predaju slobodu za bezpecie, nezasluzia si ani jedno" - btw nemate
niekto anglicky original?) a myslia si, ze tym, ze stat zakaze vsetko
sifrovanie okrem toho ktore bude moct on rozlustit, sa daco vyriesi ...

Prestane byt legalne, PGP, RSA, DES?, IDEA a vobec vsetky kluce bez
backdooru a kazdy kto ich bude pouzivat stane sa zlocincom. Samozrejme ti
ktori budu vykonavat aj ine zlociny najdu si dalsie kluce ktore nebude mozno
detekovat (napriklad zapisovanie odkazov do obrazkov a filmov).

A ludia budu v rovnakom srabe.Akurat o tom nebudu vediet, aspon kym nepadne
dalsie WTC. Som zvedavy co americki zakonodarci vymyslia potom. Falosny
pocit bezpecia je horsi ako nebezpecie...

-> Echelon mi nesposobil financnu skodu, crackeri hej. Ked mi echelon
-> sposobi skodu, mam koho zazalovat, ked nejaky cracker ktory prenikol k
-> pocitacom klientov nejakeho neschopneho ISP tak si mozem trhnut.

no, obavam sa ze v reale je to opak...

-> O SSSCA si nepisal a mohol si, podla mna je to omnoho vacsia hrozba ako
-> Echelon. A este DMCA, UCITA, softwarove patenty a sibnute implementovany
-> copyrightovy zakon. Toto vsetko sposobuje hlboke zasahy do volneho trhu a
-> podporuje vznik SUKROMNYCH monopolov. A tie su podla mna horsie ako
-> statne.

SSSCA je naslednikom DMCA.