[linux] Ako ovladat PPP?

Jarry guru jarry na gmx.net
Středa Říjen 3 09:20:37 CEST 2001

Ing. Marian Belicka wrote:

> Da sa squid nastavit tak aby zrusil PPP spojenie po necinnosti
> 5 min. a pri nasledujucej poziadavke na pristup do inetu zase
> toto nadviazal? Ak ano ako? Ak nie ktory proxy to dokaze? Ak nie
> proxy tak ako dosiahnut vypinanie a zapinanie pripojenia na inet?

Squid s tymto nema vela spolocne, resp. neviem o tom, ze by sa
squid dal nastavit tak, aby ovladal pppd.

Ale novsie verzie pppd maju funkciu "dial-on-demand" takze
dokazu spojenie automaticky nahadzovat aj ukoncovat podla
potreby.
IMHO, este lepsie je pouzit na toto diald, ktory ma ovela
bohatsie moznosti nastavovania a monitorovania.

Ono totiz tych 5 minut moze byt privela (ak sa drzi koli icmp),
ale aj malo (ak ide o ftp na znacne vytazeny server). Diald
to umoznuje nastavit separovane pre jednotlive protokoly,
tiez sa da zadefinovat, ktore typy ho nebudu nahadzovat ani
"drzat", da sa to synchronizovat s telefonnymi impulzami,
rozne nastavenia v zavislosti od casu, atd.

Pouzival som kedysi pre svoj dial-up diald a mam s nim len
dobre skusenosti.

Jarry